ik zag op de site van ooteman een 2e hands dressuurzadel ( voor 395 euro) van Chamberlain staan, ik vroeg me af, is dit een beetje kwalitein, en wat moet ik hier van verwachten? ik ben niet zo thuis in de zadelmerken namelijk!
officieel gezien niet echt super kwaliteit! Een b merk met wel vind ik zelf erg mooie producten. In schijndel bij het Gareel verkopen ze het, waar je ook nog eens een goede service bij krijgt. Een mooi merk maar zeker niet de beste kwaliteit...
xJolijn
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-10 18:15
oke, in een ander topic las ik dat het een a-merk was!(wat waarschijnlijk niet zo is dus ) heeft iemand zo'n zadel?of veel ervaring ermee?
keeslover2
Geplaatst: 22-01-10 19:03
ik heb een chamberlain springzadel vind het een erg fijn zadel heb jaren geleden ook een chamberlain vzh zadel gehad zat ook erg fijn heeft op een c pony en een d pony gelegen maar op een E pony paste het niet meer heb geen ervaring met dressuurzadels maar het vzh zadel en het springzadel zaten/zitten allebei heel fijn en zacht en ze zijn altijd pas te krijgen zei m'n zadelmaker het vzh zadel die er na 4/5 jaar nog steeds bijna als nieuw uitzag heb ik bijna de nieuwprijs weer voor terug gekregen weet niet of het een a of b merk is kan me ook niks schelen mij bevalt het prima
Wij hebben een Chamberlain springzadel, erg fijn. Hadden hiervoor al diverse geprobeerd (waaronder Stübben en Prestige). Maar deze zit en ligt het fijnst. Tis idd een B merk, maar vind de prijs/kwaliteit verhouding goed.
bedankt zaffier, heeft iemand misschien een foto van zn zadel?
dena_mii
Geplaatst: 25-01-10 13:01
Ik heb ook een Chamberlain dressuurzadel, ben er echt tevreden mee. Hij ziet er nog super uit, heb het zadel nieuw gekocht en heb het nou bijna 2 jaar. Het zadel is echt makkelijk aan te passen volgens mijn zadelmaker. Ik heb het zachtzittende model.
Tsplendid
Geplaatst: 25-01-10 17:04
Ik had eerst ook een Chamberlain dressuur en spring zadel. Natuurlijk is het niet van Prestige of Stübben kwaliteit. Persoonlijk vindt ik het redelijk fijne zadels
ik heb een vz gehad van chamberlain maar de boom was scheef ik had hem in schijndel gekocht maar ze deden er niets mee! chamberlain zelf ook niet! dus voor mij geen chamberlain meer
Sorry voor iedereen die een Chamberlain heeft, maar ik vind het prut. Voor 500-600 euro moet je ook een 2ehands stubben/kieffer/kn kunnen vinden. Die zal jaren langer meegaan dan een Chamberlain. Laat een zadelmaker komen met een groot assortiment 2e hands goede zadels (even bellen).
Ik heb een borsttuig van Chamberlain (te koop) en die is echt heel erg fijn, doet niets onder voor prestige. Nu weet ik alleen niet hoe dit is met de zadels
Tsplendid
Geplaatst: 27-01-10 10:34
Het klopt dat Chamberlain lijkt op Prestige maar de kwaliteit is echt veel slechter. Ik ga liever voor Stübben of echt Prestige ofzo
ik heb een Chamberlain hoofdstel, was er echt heel blij mee, was gewoon hoofdstel zoals ik in mijn hoofd had, maar..... de kwaliteit valt dus echt vies tegen. Ik heb hem nu een half jaar, niet echt veel gebruikt, want mijn paardje is pas drie, maar er zitten al een aantal bescchadigingen op het leer dat ik denk hmmm.. Het borsttuig daarentegen heb ik ook van hen, en dat is van aanzienlijk betere kwaliteit dus het is ook een beetje geluk hebben denk ik!!