[WN] mattes lamsvel westernpad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

mattes lamsvel westernpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:21

Wat zijn jullie ervaringen met echte lamsvel westernpads? Zit er in deze pad verder nog vilt of neoprene inlages?
Ik wil met mijn rounskirt westernzadel ook enduranve gaan rijden en zoek een goede pad het liefst ook in een roundskirt model.
Ik rij nu met gewone vierkant reinsman pads en deze bevallen ook prima. Maar ik wil dus op zoek naar een ronde met vilt of doorsparen voor eentje schapenvacjt.
Die bevielen ook prima vroeger onder mijn negelse zadels, maar of deze nu ook genoeg druk verdelen bij een westerszadel als je urenlang rondrijdt.
Ik heb in nederland ook alleen nog vierkante versies gezien, wel heb ik een duitse site gevoneden:http://www.lammfell.net/products/MATTES-LAMMFELL/Westernpads/MATTES-Lammfell-Westernpad-Round-Skirt-Pad.html

DubbelFun

Re: mattes lamsvel westernpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:33

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:28

Ik rijd met een Mattes schaap onder mijn Continental.
Persoonlijk vind ik het een hele fijne pad. De druk word goed verdeeld, het ademd goed en neemt goed zweet op en voert warmte af.
Mijn paard heeft een overgevoelig huidje en kan niet tegen synthetisch en voor hem werkt dit prima. Ik vind het ook een voordeel dat de pad voorgevormt is, aangezien mijn paard een hoge schoft heeft en de rechte pads niet fijn op zijn rug liggen.
Er zit geen vilt in, toevallig vroeg ik me gister af of dat mogelijk zou zijn bij Mattes. Puur om wat mee stevigheid te krijgen.
Ik gebruik overigens wel een blanket over de pad
Je kunt ze kopen in roundskirt model bij hipponet.be, zij is Mattes dealer

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:32

ik heb ook een mattespad, een roundskirt model.
Ben er erg tevreden over. Hij past mooi in de wasmachine en in de droger. Vind alleen de kleur een beetje saai, dus ik ben op zoek naar een blanket voor eroverheen.
@Kaspar, gebruik jij een gewoon blanket of die voorgevormde van mattes (die vind ik eigenlijk niet zo mooi)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:11

Hiphopje, ik heb er een Mayatex blanket overheen.
Ben alleen niet helemaal happy met de pasvorm daarvan. Mijn paard heeft een aardig hoge schoft, waardoor het altijd een heel gedoe is om die blanket enigzins glad op de pad te krijgen. Ik ben nog zoekende naar een voorgevormde blanket, maar heb ze enkel og maar van Mattes (die lelijke dingen) en van Hilason (met antislip onderkant) gevonden

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:49

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:01

ik had een mattes (rechthoekig model) westernpad, maar heb deze toch weer verkocht omdat (naar mijn idee) toch minder stevig zijn, en dus mindenr drukverdelen dan een pad met vilt. Maar goede, dit is puur gevoel dus niet weteschappelijk bewezen ofzo ;)
Daarnaast vond ik ook dat de stof aan de bovenkant snel lelijk werd en wat ging 'peelen'.
Rij zelf erg graag met een reinsman, esp of airride pad.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:26

Van Christ hebben ze ook hele goede pads.
Voorgevormd en met versteviging.
www.lammsfell.de

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:50

goed spul !

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:08

Annne schreef:
ik had een mattes (rechthoekig model) westernpad, maar heb deze toch weer verkocht omdat (naar mijn idee) toch minder stevig zijn, en dus mindenr drukverdelen dan een pad met vilt. Maar goede, dit is puur gevoel dus niet weteschappelijk bewezen ofzo ;)
Daarnaast vond ik ook dat de stof aan de bovenkant snel lelijk werd en wat ging 'peelen'.
Rij zelf erg graag met een reinsman, esp of airride pad.

Alle westernpads van Mattes kan je ook met vulling krijgen (correction system), met een soort vilten inlages.
Mag ik vragen hoe je deze pad gewassen hebt?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:13

Gewoon in de wasmachine met Ecover Delicate op 40°

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 07:48

Op wolwasprogramma?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:21

Ik heb die gecontourde van Mattes gehad , roundskirt , heel fijn dingetje :j

Was wel heel erg veel schoftvorm hoor , nu gebruik ik gewoon de Christ die ik zelf in mijn assortiment heb , is ook voorgevormd. Heeft fijnere bevestigings-klittebandjes :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:26

Wat een prachtige pads zijn dit...
Wol is toch wel mijn favoriet voor over zadels, neemt vocht op en voerd af, oververhit niet en het verdeelt de druk goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:04

Ik vind het in de zomer niks hoor , wordt veels te heet , ook al zeggen veel mensen dat dat juist niet zo is :)