Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-07-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Kentaro
Geplaatst: 21-01-10 13:22
Een zweetdeken maken van zo'n ouderwetse wollen deken werkt ook super! (vind persoonlijk een wollen ook beter werken dan fleece)
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-10 13:24
.
loriene
Geplaatst: 21-01-10 13:26
Ik maak de dekens ook zelf. Van wol en fleece. Ik knip de rugnaad ook,anders word de pasvorm niet mooi. Voorkant maak ik altijd dicht. Je schuift de deken gewoon over het hoofd heen. Als sierrand gebruik ik een laken in de kleur die past bij de kleur van de deken. Wil wel een foto maken alleen hoe ik die hier neer moet zetten weet ik niet. Heb gewone zweetdekens gemaakt en ook nog een fleece met hals.
Ja , dat bedoel ik. De eerste die ik maakte deed ik dat niet en ik vond de deken aan de onderkant niet mooi passen. Nu doe ik het op deze manier en de deken is mooier van pasvorm.
Zag nu net dat je in leeuwarden woont. Ik woon misschien 20 min rijden met de auto bij je vandaan. misschien kun je ook wel langs komen om mijn dekens te zien.
Leuk om te lezen dan er mensen zijn die zelf dekens maken van fleece. Ik ben dan eigenlijk nieuwsgierig naar de rede...
Doen jullie dat omdat het goedkoper is? Zo ja, wat kost dan zo'n zelf gemaakt fleecedeken? Of vinden jullie de pasvorm van dekens in de winkels niet goed genoeg?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties .....
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-10 13:55
.
Ik maak de dekens zelf omdat we dan zelf het motief,en de kleur uit kunnen kiezen. En ik kan de deken helemaal naar de pony maken kwa maat. De fleecedeken met hals was ik ongeveer kwa aanschaf spullen 17,50 euro kwijt. Kan nog wel goedkoper maar mijn dochter wilde graag een streepje.
Macs
Geplaatst: 21-01-10 16:16
Lijkt me superleuk om te doen. Ik heb het wel eens gezien bij een meisje op Horsetycoon, weet niet meer hoe ze het deed, maar ze zei dat het niet heel moeilijk was. Succes ermee!
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-10 16:18
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-07-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb ook zelf een deken gemaakt voor mijn shet.Heb een oude deken verkleind naar zijn maar. De gespen verlegt e.d. Toen k de maat had kon ik en zweetdeken voor hem zo na maken. Gespen en sluitingen van oude dekens die kapot waren weer gebruikt.
Als je toch zelf aan de gang gaat, zou ik voor een echte wollen deken gaan. Vaak zijn die voor heel weinig te koop in de 2 de hands winkels als b.v de schalm, anders moeders of oma even vragen. Wol neemt veel meer vocht op als fleece. Het vocht gaat ook op de deken liggen. leg dan de wollen deken even op je dak wat hij normaal om heeft en knip dan het model er in. Zoom wel de kanten die je afknipt even om anders ravelt het uit. Makkelijker uis het om niets in model te knippen, maar de deken gewoon op te leggen met een dekensingel.
ik heb het een paar jaar terug ook eens geprobeerd. maar ik ben dan schijnbaar toch niet zo heel handig. bij mij ligt ie in een hoekje. het lijkt nergens naar, het zit er echt niet lekker.
maar wie weet, als ik ooit nog eens een heel vreemd gebouwd paard krijg, dan past ie nog eens...
ik vind het knap dat mensen het kunnen
loriene
Geplaatst: 21-01-10 21:18
hier een paar voorbeelden van mijn zelfgemaakte dekens. dit is een fleece deken met hals voor een c d pony dit is een wollen deken met naam voor een c-pony dit is ook een wollen deken voor een grote e pony
Ik heb er ook ooit 2 gemaakt. Ik heb fleece gebruikt en heb hgewoon de grotere kant en klare fleecedekens van de action gebruikt. Omdat hij een beetje te kort werd langs de buik heb ik er 2 banen op gemaakt. Zo heb ik dus een paarse met felroze rand. En een aquablauwe met limegroene rand. De blauwe deken heb ik wat dikker gemaakt door er 2 kleinere fleecedekens over de rug aan vast te naaien. Ik heb geen foto's bij de hand en de dekens liggen op stal. Maar het is inderdaad niet moeilijk te maken. Oh ja en de dekens gebruik ik voor een grote kwpner van 1.65 met brede borst
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-10 11:38
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-07-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt
kaatjemuts
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland
Geplaatst: 22-01-10 11:43
ik maakte altijd mijn eigen zweetdeken van badstof, omdat die bijna niet te krijgen zijn en toch veel zweet opnemen... Ik meette altijd de grootte van mijn deken en maakte het dan gewoon vierkant. Dan heb je direkt er een kleine hals erop zitten. Voor sluitingen gebruikte ik hetzelfde band wat ik ook gebruikte voor de band om de deken heen. Ong half uurtje werk, geen moeite!!