Ik ben dringend op zoek naar een nieuw zadel voor mijn paardje, het oude drukte namelijk te veel op zijn schoft.
Hij hield er echt zwellingen aan over, dus zo kon het gewoon niet langer.
De zadelmaker zei me dat ik een zadel moet nemen met een hoge boom, zodat er genoeg ruimte is aan zijn schoft en het dus niet meer drukt.
Een meisje op de manège verkoopt haar Kieffer VZH-zadel dat ze amper gebruikt heeft.
Ze verkoopt het voor 650 euro (met singel, aankoopprijs 1650), het is in goede staat en goed onderhouden, maar wel al 5 jaar oud.
De zadelmaker vond dit wel goed klinken en wil het ook aanpassen eventueel. Vinden jullie dit een redelijke prijs?
Verder ken ik zelf niet zoveel af van zadelmaten, denken jullie dat een 17,5 inch op een redelijk smalle arabier van ongeveer 1,57m past?
Of stelde ik nu net een enorm domme vraag die je niet zomaar kan beantwoorden?
Ik heb er inderdaad niet erg veel verstand van, maar laat de zadelmaker zowieso komen.
Nu ben ik gewoon nog op zoek naar tweedehandszadels omdat dit toch goedkoper uitkomt.
Ik rijd ook enkel recreatief dus het hoeft niet van superkwaliteit te zijn, zolang het maar goed past.
Iemand nog een idee of advies? Hij heeft behoorlijk smalle schouders, dus misschien iets wat daar specifiek geschikt voor is?