[WN] bit vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

bit vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:04

Na vele bitjes geprobeerd te hebben, ben ik uitgekomen bij een myler bitje level 1 en heb ik hier mijn paard toen mee ingereden.
Ik heb na de sneeuw en vriezende grond inmiddels weer 2 x gereden a 20 minuten en nu heeft mijn paard last van kleine open plekjes bij zijn mondhoeken. Net of het bit schuurt? Ik zit te twijfelen of het komt door het bit of mijn neusriem (aangezien deze ook in de buurt zit van die plekjes. Maar ik gok toch dat het komt door het bit. Heeft iemand dit wel eens gehad met een myler? Ik kan met zekerheid zeggen dat het niet door mijn hand komt aangezien ik altijd met vrij lange teugels rijd en niet aan het bit loop te sjorren. Ik zit heel erg in twijfel of ik een ander bit moet nemen, aangezien hij erg fijn loopt op dit bit en een dubbelgebroken of enkel gebroken bit niet lekker ligt in zijn mond.
Iemand een nuttige tip of een idee wat ik hiermee moet?

Rumpleteaser

Re: bit vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:42

Fotootje? Het klinkt alsof je bit te smal is.
Maak eens een foto van je paard met bit in en zonder bit, dan kunnen we 't zien.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:52

Is het een nieuw of tweedehands bit? D-ringen of een watertrens? Dan kan het bv ook slijtage zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:08

Ik heb dit probleem gehad bij een te grote myler bij mijn arabiertje! Ook de mondhoekjes rauw. Toen ik een passende had was het probleem over.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:47

Het is een nieuw bitje, een standaard maat 12,5 voor een haflinger. Het is een level 1 met een kopere rolletje.
Foto zal ik van het weekend maken. Ik heb niet het idee dat het bit te groot is.