Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

JSCAA schreef:een neusriem heeft haast geen effect , je rijd tenslotte niet met je neusriem !
je rijd inderdaad niet met je neusriem maar het heeft toch degelijk invloed.. Ga voor de grap een zonder en met neusriem rijden.. Je merkt neem ik aan verschil
.
*wijst naar artikel* newmom schreef:mijn ervaring is dat sommige paarden een engelse neusriem wel een vervelend vinden, dit omdat het hun neus(vleugels) kan irriteren waardoor ze gaan proesten.
engelse sluit wat mooier aan en geeft ook wat meer druk.
. Een correct ingestelde engelse neusriem hoort neusvleugels vrij te laten
. Waneer een paard zijn mond opendoet krijgt hij inderdaad meer druk dan bij een gecombineerde. Maysie schreef:newmom schreef:mijn ervaring is dat sommige paarden een engelse neusriem wel een vervelend vinden, dit omdat het hun neus(vleugels) kan irriteren waardoor ze gaan proesten.
engelse sluit wat mooier aan en geeft ook wat meer druk.
Dan zit jou engelse neusriem niet goed. Een correct ingestelde engelse neusriem hoort neusvleugels vrij te laten
. Waneer een paard zijn mond opendoet krijgt hij inderdaad meer druk dan bij een gecombineerde.
ambre schreef:Een gecombineerde sluit vaak het bit wat mooier op.
..? Is het niet zo dat bij een gecombineerde de sperriem toegevoegd is dit om het opensperren van de mond te voorkomen.
. Ik snap niet echt dat een paard gaat proesten van een lage engelse neusriem. Als die correct is ingesteld en niet aangesnoerd is dan komt die alleen in werking als de mond even opengaat en ligt hij verder stil. Maargoed er zijn paarden die op sommige dingen niet goed reageren. Maysie schreef:@ newmom: Er is helemaal geen sprake van hap hap hoor. Ik snap niet echt dat een paard gaat proesten van een lage engelse neusriem. Als die correct is ingesteld en niet aangesnoerd is dan komt die alleen in werking als de mond even opengaat en ligt hij verder stil. Maargoed er zijn paarden die op sommige dingen niet goed reageren.
Maysie schreef:Maar als hij goed vastzit en dan niet aangesnoerd ligt hij rustig erboven op. Als hij te los is gaat het bovenste stuk op en neer flapperen en ja dan kunnen ze zoiets vervelend vinden zoals jij zegt