Welk bit ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equistretch

Welk bit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 13:50

Ik rij mijn 6 jarig paard met een passend dubbelgebroken kk bit. Omdat dit paard veel andere klachten heeft gehad heeft het doortrainen vaak moeten wachten. Zijn achterhand is nog niet sterk genoeg en heeft ook moeite deze onder te plaatsen. Ik merk dat hij regelmatig onder het werk uit probeert te komen door de rug weg te drukken en pakt dan het bit vast.... Ik wil z,n mond graag sparen maar dit bit pakt hij vast. Heb eerder een myler bit geprobeerd (een vaste) in eerste instantie gaf dat meer rust in de mond maar ook daar begint hij nu op vast te pakken (duiken).
Heeft iemand een tip voor mij welk bit ik zou kunnen proberen en welke vriendelijk is?... men adviseert mij een pelham maar ik heb daar geen ervaring mee...

Alvast bedankt!!!

Anoniem

Re: Welk bit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:55

zijn zijn tanden na gekeken? ben jij niet te hard in je hand? past je harnachement verder helemaal goed.

Is hij verder helemaal in orde medisch? En je hebt het over andere klachten wat voorklachten? rij kundig of medisch?

Pas als je zeker weet dat alles goed is. dan pas kun je kijken welk bit geschikt is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:59

Kun je niet eens zonder bit proberen? Gewoon totdat hij weer lekker los is en fijn ontspannen loopt. Zonder bit hebben ze ook niets om vast te pakken, het schijnt bij veel paarden te helpen :)
Pelham enzo zou ik niet doen, je kan er wel strengere bitten in hangen, maar dat scheelt alleen in jouw handen, niet in de mond van het paard.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:00

Dacht ik ook.
Kijk eerst of het zadel nog wel goed past en je paard lichamelijk wel in orde is.
Of jezelf wel eerlijk bent met je hand of je zit is niet goed.