Ik ben op zoek naar beugelriemen maar ik zou niet weten wat voor maat ik moet hebben. Hoe kan je dat opmeten?! ben zelf 1.65 en heb niet hele lange benen. dacht zelf dat 1,50m misschien wel lang genoeg zou moeten zijn?
alvast bedankt.
Rintah
Geplaatst: 18-01-10 11:17
misschien kan je het uitproberen met je huidige beugelriemen??(en anders op een manege ofzo, iig voor maat die je ongeveer nodig zult hebben) als ze te kort zijn, opmeten en dan moet je dus langeren hebben, als ze te lang zijn, heb je korteren nodig
Ik ben 1,70 en heb volgens mij beugelriemen van 145 cm. En die passen goed. Als ik jou was zou ik een standaardmaat (145-150-155) nemen, dan kun je er evt gaatjes bijmaken.
ik ben 1.60 en heb ook niet al te lange benen. bij 160cm stijgbeugelriemen, moet ik na verloop van tijd altijd 1 of 2 gaatjes bijknippen en om te springen meerdere. Dus de kleinere standaardmaat is 145. Kieffer heeft en het "secu"-gamma anders wel maat 150 en 140cm. Ik heb nu de 150 en kan hier ook kor genoeg mee zitten om te springen, 160 gaat alleen om te dressuren (en omdat deze 4 gaatjes meer hebben dan de meeste stijgbeugelriemen, 22 ipv 18)
Ik denk dat een ruitersportzaak je ook wel kan informeren.. En inderdaad kijken wat je nu hebt... en misschien van iemand anders om te kijken hoe die zijn ..