Sinds één week ben ik de trotse eigenaar van een brede tinker ruin. Volgens Tweespan (frysozadels) heeft hij wel een fryso zadel fit 5 á 6 nodig. Boommaat 35 / 36 ?? Ik vindt hun zadels erg prettig en diep zitten. maar wel duur. Wat vinden jullie van de massimo. Zit deze ook diep of juist niet? (Kent & mastes schijnt ook geschikt maar geen diepe zit.) Misschien moet ik wel een zadel laten maken, maar eerst maar eens andere (wat goedkopere) opties zoeken. Moeilijk is dus de breede boom en vrijwel geen schoft.
Massimo is super, moi kwaliteit en mooie zadels en zeer belangerijk prijsvriendelijk! Veel keuze in modellen, lict aanpasbaar tot 2 boomaten breder of smaller aan te passen!
Er loopt een massimo topic in dit forum daar kun je veel info vinden.
Ik zou dan Esther van Green Distance laten komen, heel lief en rustig en zeer kundig
Wij hebben op stal ook meerdere tinkers, en deze hebben allemaal een zadel via Tweespan (Fryso) aangeschaft. Er liggen op deze tinkers zowel Fryso als JC zadels. Moet zeggen dat ze erg kundig zijn en bij evt. problemen word dit zeer netjes opgelost.
fjordnina
Geplaatst: 17-01-10 22:03
Hier nog een Massimo fan. Afhankelijk van het type zadel heeft het een normale tot diepe zit. Ik heb zelf de trail omdat de 2 dressuurversies te diep waren voor mij.
ik heb ook een massimo! geen breed paard maar wel een massimo. Een massimo Trail. Heerlijk zadel! niet extreem diep de zit, Maar hij zit wel heerlijk!
Ik heb de mijne bij country mill vandaan. En die zit in nijkerk.. ze hebben ook een website
Akecheta
Geplaatst: 19-01-10 09:31
Hallo, Ik heb voor mijn tinker een Knight Rider Admiral. Verkrijgbaar in verschillende boombreedtes. Ligt heel mooi op zijn rug, en voor mij zit het ook erg lekker.
Wij hebben voor onze kwpn merrie een massimo trail en een vrouw die ik les gaf had er een, maar is over gegaan op een western zadel ivm haar zithouding. Zeer goede en handige zadels.
Zowel Eshter groen als Herman de bunt zijn zeer kundige zadelpassers, kijken goed naar je paard , maar ook naar hoe jij zit.
zomer09
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-10 22:54
Ik heb een massimo trail in bruikleen. Van Country mill. Kan ik kijken hoe het zit. Vindt het wel een mooi zadel maar de zit is inderdaad niet echt diep. Wel lekker zacht!! Volgens Herman van het desbetreffende bedrijf is dit zadel geschikter dan een dressuurzadel als je veel buiten wilt rijden. Dat geloof ik ook wel, dus ga het proberen. Wat een breed zadel, maar het ligt wel goed op die bolle van mij. Heb het even geprobeerd namelijk, en morgen ga ik er mee rijden. De fryso vond ik destijds meteen helemaal fijn, ben benieuwd hoe dit is.
Ik vind de Massimo helemaal niet breed. Voor mijn andere fjordenmerrie heb ik een Thorowgood en ondanks een smallere merrie, ligt het zadel breder. Met de barefootzadels (die ik ook heb gehad) is het nog eens zo breed.
Denk dat het meer een kwestie is van wennen aan de breedte van het paard .
De trail is natuurlijk van oorsprong een endurancezadel, dus dat je daar beter mee buiten kunt rijden dan met een dressuurzadel is wel logisch.
Ik heb de Massimo dressuur I. Ik vind m heerlijk zitten, goede kwaliteit leer en hij past goed op mijn haf met haar moeilijke rug. Groot voordeel aan de Massimo vind ik dat je de boom nog 2 maten groter of kleiner kan laten maken, mocht je paard nog van vorm veranderen. De dressuur I zit niet erg diep, de II schijnt dieper te zitten, maar moet bekennen dat ik daar nog nooit op gezeten heb.
zomer09
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-10 20:40
Vandaag gereden met het trail zadel. Eerlijk is eerlijk, het zat heerlijk. Erg zacht, net een soort veertje. En volgens mij ligt het ook goed op het paard. En inderdaad voelt het niet heel erg breed. En de zit voelt dieper dan ik had gedacht. Lijkt dus vooralsnog een goede zet. Gelukkig mag ik het zadel twee weken proberen.