ik heb sinds een half jaar nu een nieuw paard, 7-jarige KWPN'er. Nu merk ik dat de dekjes bij hem onder het zadel nogal naar achteren schuiven. Met pads merk je dit heel goed omdat die aan de voorkant gewoon onder het zadel schuiven. Normale dekjes met lusjes doen dit ook wel, maar dit valt niet heel erg op omdat de lusjes het wat tegen houden maar als ik het vergelijk met als ik ze er net onder heb liggen zie ik het wel.
Zadel is al een aantal keren nagekeken en aangepast door een goede zadelmaker. Zadel past nu voor hem goed maar ligt wel voor het mooi achter nog iets te hoog. Dit hebben we toen aangepast maar toen werd de druk achter bij het zadel op zijn rug weer te veel dus hebben we het weer terug "verandert".
Zou dit dan de reden zijn voor het schuiven van de dekjes? Of zou iets anders ook de oorzaak kunnen zijn?
En ja wat natuurlijk mijn vraag is: wat kan ik er aan doen?
Ik heb al geprobeert ze hoger de kamer in te trekken, of meer naar voren etc. maar het helpt eigenlijk niet. Zadel zelf zit nu verder gewoon goed buiten het iets te hoog liggen van de achterkant.
Wat ook zo is, het schuiven was van de zomer toen ik hem ent had minder. Toen kon ik nog normaal met een ankydekje rijden maar nu moet ik halverwegen het rijden afstappen om het dekje weer goed neer te leggen.
Iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat de dekjes beter blijven zitten? En iemand ook ervaring hiermee?
ter verduidelijking een foto van het paard:

(bij mij hebben ze wel geschoven maar dan een gaatje bij singelen en het was over)