ik wil overstappen naar een leren singel, omdat ik niet tevreden ben over mijn huidige, neopreme singel.
Voorheen had ik een elastische/elastieke singel, maar die was uiteindelijk zo ver uitgelubberd dat ik wel een andere moest.
Nu heb ik een nieuw dressuurzadel en ik wil daar een leren singel voor, ipv de neopreme die ik erbij gekregen heb.
Ik weet alleen niet zo goed wat voor een leren singel. Liefst anatomisch gevormd, en niet duurder dan 100 euro.
Nou zag ik bij Epplejeck deze singel:

en dat vond ik er wel fijn uitzien. Maar hoe zou hij precies werken? Bij de borstbeenderen geen singelstoten, dus
weinig druk daar denk ik. Positief
Maar, ik vind het gedeelte waar de singelstoten beginnen een beetje raar, volgens mij zit er ook 0,0 elasticiteit in.
Ik zie mijn leren singel graag:
- maat 45 cm, dus best wel een probleem, vele dressuur singels beginnen pas va 60 ..
- anatomisch gevormd
- zacht, fijn leer van kwaliteit
- onder de 100 euro
Hebben jullie fijne leren singels aan te bevelen? En waar te koop? Of kennen jullie misschien iemand die hun lederen singel
tweedehands te koop aanbieden?

Alvast bedankt,
groetjes Cindy

Dan ga ik misschien wel gewoon voor bovenstaande van Epplejeck, lekker handig. O nee, die is er niet in mijn maat