westernbontje op cheyenne barefoot

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

westernbontje op cheyenne barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:38

Hallo :wave:

Wie weet of een western zadelbont op een barefoot cheyenne past?
Of heeft iemand een ander soort bontje op zn barefoot zadel wat ook goed past?Ik zoek een bontje wat het hele zadel bedekt,dus niet de originele bontjes van barefoot zelf.

Wie weet iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:59

Volgens mij verkoopt Christ (merk met lamsvel producten) bontjes die over de originele seatsaver gaan. Zelf heb ik een bontje van FRA erover maar die gaat alleen over de flap en het midden van de zitting.

http://www.mijnalbum.nl/Album=WJUH3SEP

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 18:20

weet jij of een zadelovertrek van een spaans zadel over een barefoot past?(cheyenne)
qua vorm komt het best overeen nml.(weet even niet meer het de naam van dat spaanse zadel,tis niet die met die vierkante zweetbladen)

**Heb het opgezocht ik bedoelde qua vorm de Alta escuela,komt best overeen met cheyenne he?**

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 19:41

Dit bedoel ik.........

AfbeeldingAfbeelding

Dit zal toch best goed kunnen passen?
Is er iemand die zo'n bontje op zn barefoot heeft?En hoe bevalt dat?

pmarena

Re: westernbontje op cheyenne barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:59

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat zo geweldig zal passen...

De cantle van het westernzadel is waarschijnlijk hoger en platter , waardoor het schaapje er daar goed achter blijft haken. De cantle van de Barevoot is waarschijnlijk wat ronder waardoor hij er dan af glipt. Zelfde met de pommel , die is bij veel westernzadels ook wat hoekiger. En daarnaast heeft een westernzadel dan ook nog die knop waar het schaap goed aan blijft hangen , dat heeft de Cheyenne Barefoot ook niet.

Ik VERMOED dus dat hij maar weinig grip zal hebben op de Cheyenne , en er wat flodderig omheen zal hangen , de Barefoot is toch wat ronder en subtieler / fijner dan een westernzadel dat wat groter en grover is.

Je zult dan al snel met touwtjes moeten werken om het schaap goed vast te kunnen knopen.

Verder neem ik aan dat de zijkanten van het schaap , korter zijn dan de zijkanten van de Cheyenne. Dus dat hij hem dan niet helemaal bedekt.

Lijkt me overigens niet zo geweldig hoor als je een Barefootje geheel met dik schaap bedekt , je krijgt dan aan beide kanten op je zweetblad tussen je been en je paard een extra laag erbij en krijgt dus ook een bredere zit :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:43

ik ga het gewoon proberen,is het niks dan heb ik het in ieder geval uitgeprobeert. ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:43

Ik heb een bontje erop gedaan(op de barefoot Cheyenne),gewoon een westernbontje en het zit goed!
Heb er een paar touwtjes extra aangemaakt zodat het bontje nog strakker om het zitvlak zit.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :P
Afbeelding Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:55

Ik vind de fotootjes vooral erg......klein :P

Maar ziet er wel netjes uit , beter dan ik had gedacht !
De extra touwtjes zijn een verstandig besluit , dat is echt fijn als je een schaap aan alle kanten goed stevig vast kan zetten :j

Ziet er erg netjes uit zo hoor , nu maar hopen dat het tijdens het rijden ook goed bevalt +:)+

Leuk ook dat je een update hebt geplaatst :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:58

ja := de foto's heb ik met mn gsm moeten maken omdat mn camera de geest heeft gelaten potverrrr de potverrrrr

Zodra ik heb gereden laat ik weten hoe het bevallen is,helemaal eerlijk zonder smoesjes hahaha
Ik heb dus wel de originele zitvlak eruit gehaald anders was het te dik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:03

Oja , beter denk ik idd dat je die seatsaver eraf hebt gehaald , dan valt het schaap er meer "in" +:)+

Dan verbaast het me ook minder dat hij er zo netjes omheen zit :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:04

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:08

Super nette prijs hoor ! +:)+

Zeker vergeleken met die schaap-seatsavertjes van Barefoot :P

Maarja ik vind dat dikke , wollige , honingkleurige schaap sowieso veel aantrekkelijker ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:10

(en helemaal als de pootjes er nog onder zitten hahaha)
Ja dat dikke wollige vind ik ook behalve dat het zalig zit ook heel mooi uitzien,zeker in de winter!

ps zat net effe in je profiel te spieken maar tjongjonge wat heb jij een mooi paard!!!!
kom ik aan met mn plof fjord hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:47

Dankje :)

Rena is meestal ook gewoon een opgezwollen moddermonster hoor , het blijven ponies :P

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:05

Citaat:
opgezwollen moddermonster

_O- _O- _O- := :=

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:25

Volgens mij verkoopt Christ (merk met lamsvel producten) bontjes die over de originele seatsaver gaan. Zelf heb ik een bontje van FRA erover maar die gaat alleen over de flap en het midden van de zitting.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:27

Ik heb beide bontjes in het assortiment , en vind die van FRA fijner omdat die eerder een smallere zit dan een bredere zit geeft :)