zadelmaker die zadel enkel nakijkt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yasmin1

zadelmaker die zadel enkel nakijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:45

Hoi,

Misschien een stomme vraag maar ik heb er toch lang over nagedacht :o? ...
Ik heb een zadel voor mijn paardje (ja deuhhh) maar weet niet zeker of het goed ligt,
iedereen zegt van wel maar het dekje schuift er telkens onder uit.
Naar mijn mening een slecht passend zadel?
Maar ik zou dit dus graag verifieren, een zadelmaker vragen of hij er eens naar zou willen kijken.
Alleen heb ik het idee dat zadelmakers je enkel een nieuw zadel willen aansmeren of alleen service
geven aan mensen die hun zadel bij die zadelmaker hebben gekocht?
Ik weet dus niet aan wie ik het zou moeten vragen! (in woon in Belgie, Antwerpen)

Groetjes

__Nathalie__

Re: zadelmaker die zadel enkel nakijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:31

Nee hoor dat is niet altijd zo. Alleen is de kans wel groot dat er een aanpassing nodig is als het zadel niet is aangepast voor het paard.
Heb je geen stalgenoten ofzo die ervaring hebben met een zadelmaker uit de buurt?

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:35

__Nathalie__ schreef:
Nee hoor dat is niet altijd zo. Alleen is de kans wel groot dat er een aanpassing nodig is als het zadel niet is aangepast voor het paard.
Heb je geen stalgenoten ofzo die ervaring hebben met een zadelmaker uit de buurt?

Mijn stalgenoten kopen allemaal een nieuw zadel bij de ruitersportzaak (met zadelmaker).
Ik vind het ook zo onbeleefd om het te vragen aan de zadelmaker, dan komt hij in een moeilijke situatie
denk ik zo...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:38

ja kan gewoon een zadelmaker laten komen om te laten kijken of je zadel goed ligt hoor.
Welke regio woon je..

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:05

Ik lees dat je in Antwerpen woont dan is Eric Wilson Cooper een goede optie. Een hele aardige man die van oorsprong uit Engeland komt en daar ook zijn opleiding heeft genoten. Hij heeft zeer veel vakkennis en is ook bereid je alles uit te leggen (wel in het Engels). Hij doet alleen reparaties en aanpassingen aan het zadel (o.a. de zadels van de Belgische politie). Hij is verbonden met ruitersportzaak Theuns (http://www.theuns.be), maar zit niet in de verkoop. Zijn werkplaats is in St. Job in 't Goor (incl rijbak, zodat je met paard kunt komen zodat hij kan kijken of het zadel goed ligt), maar komt ook aan huis . Je kunt in contact met hem komen via de ruitersportzaak of je kunt mij een pb sturen voor zijn tel. nr.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:30

Ik heb ook wel een zadelmaker van iemand anders gevraagd om te kijken of mijn oude zadel nog goed lag.
Daar vroeg diegene ook niks voor en anders deel je de voorrijkosten ofzo.

Nu met mijn Wow doe ik het niet, maar als ik twijfel bel ik gewoon mijn eigen zadelmaker en kan dan ook natuurlijk zijn dat er niks aan gedaan hoeft te worden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:30

ik heb er gisteren nog een zadelmaker bij gehad :j
(maar deze is heel betrouwbaar dus kan ik vertrouwen)
het zadel gleed ook de heletijd (naar voren).
ze heeft hem helemaal na gekeken en heeft het zadel opgevult.
En verder heb ik nu een andere singel en een gelpad onder het zadel liggen nu.
Ze heeft alles precies uitgelegd waarom deze spullen moesten
en dat klopte ook gewoon. En met rijden blijft vanaf nu het zadel goed op zijn plaats!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:33

TS misschien kun je bij een ruitersportzaak in de buurt vragen of ze even willen kijken, en vragen wat voor vergoeding ze daarvoor willen hebben?

Een goede zadelmaker die je een gelpad aansmeert Bitje? Das voor mij nieuw, ze zeggen vaak dat het zadel zo moet passen en dat je er niks onder moet doen :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:39

Nibbit schreef:
TS misschien kun je bij een ruitersportzaak in de buurt vragen of ze even willen kijken, en vragen wat voor vergoeding ze daarvoor willen hebben?

Een goede zadelmaker die je een gelpad aansmeert Bitje? Das voor mij nieuw, ze zeggen vaak dat het zadel zo moet passen en dat je er niks onder moet doen :P

haha ja :roll: na enige uitleg zul je het snappen :)
(misschien ook wel even handig voor de TS)

nynke (mijn pony) heeft een rare,moeilijke bouw:
Afbeelding
door haar lage schoft, gaat het zadel naar voren schuiven als het verder wel goed past,maar omdat het
zadel verder geen grip heeft (wat het schoft en schouder moet doen) glijd het dus over het schouder heen.
Wanneer het zadel niet past, zit het zadel bij haar op de ruggengraat en houd de ruggen graat het zadel stroef tegen.
(wat dus helemaal verkeerd is)
Omdat je het zadel dus niet kan laten zitten zoals hij hoort te zitten onder het rijden moeten er toebehoren dus bij die
het zadel tegenhoud.
deze singel:
http://www.depaerdeshop.nl/images/203_1 ... essuur.jpg
en deze gelpad:
http://www.horseshopinternational.nl/im ... deldek.JPG
het is zo stroef dat het zadel dus op zijn plaats blijft van boven en van onderen met de gelsingel.

vat je hem? :D

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:33

héél erg bedankt iedereen ik ga er meteen naar informeren!!