Serendip90 schreef:Hebben jullie niet het idee dat je minder te zeggen hebt bitloos?
Met mijn pony wilde ik gaan overstappen, met bit loopt hij anders, knarst op het bit en kantelt zijn hoofd. (Wat hij bij iedereen doet, instructrice denkt dat dit gewoon een aanwenning is...) Bitloos doet hij het soms ook nog (dus binnenkort eens de fysio laten komen) maar als hij bitloos weg wil, dan heb ik veel minder over hem te zeggen. (Hij trekt nog al eens naar andere pony's toe, buitenbeen erbij helpt dan redelijk, maar bitloos loopt hij eerder "door mijn been heen")
We hebben nog niet veel geoefend en wil nog verder gaan met bitloos rijden (gekruist bitloos hoofdstel), maar in het bos voorlopig nog niet. Dan is hij sowieso al een stuk voorwaartser en sterker.
Of zit dit gewoon echt in mijn hoofd?
Dat zit niet in je hoofd hoor.
Daar ben ik het niet mee eens naaltje.
Hier merk ik ook dat ik minder te zeggen heb als ze echt iets wil.
Geen ramp vind ik, want ze zal nooit wat geks doen. Ik vertrouw dat paard blind.
Ze is heus wel eens jolig, en dat mag, anders word het ook wel erg saai voor ze.
Maar ze zal nooit zomaar aan het loeihard aan het rennen gaan of een bok geven.
Ik vind het heel verstandig in jou geval om het bos voorlopig nog even niet bitloos te doen.
Dat hoeft niet eens te komen doordat je zelf het vertrouwen niet hebt.
Sommige paarden doen gewoon achterlijk in het bos.
Liever een bit er in als met een stuurloos paard zitten in een bos. Dan breng je anderen ook in gevaar.