Deken gescheurd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tesjke

Deken gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:26

Vandaag werd ik opgebeld door een stalgenoot dat de deken van paardlief gescheurd is. Nu heb ik ze net opgehaald en is de deken op de rug van voor tot achter gescheurd (precies in een rechte lijn). Nu heb ik 2 vragen aan jullie.

1. Kan een paard een deken kapot krijgen precies in het midden op de rug en in een rechte lijn, zonder ook maar raffeltjes enz.. :?

2. Kan dit nog goed gemaakt worden en dat de deken nog waterdicht blijft.

Groetjes

8nnemiek

Re: Deken gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:35

Ik weet niet wat voor n deken je hebt, maar sommige dekens scheuren idd zonder rafels.

Ik denk niet dat je zoiets waterdicht kan repareren. Misschien als je er een hele lap waterdichte stof overheen doet plakken ofzo? Nieuwe deken lijkt me handiger :j

Tesjke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:31

Het is een van sectoline de burberry, dus wil er liever geen hele waterdichte lap overheen doen is zo zonde van de burberry print. Maar morgen breng ik de deken weg en dan maar hopen dat die netjes (waterdicht)gemaakt kan worden

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:11

Ik had ook laatst een scheur, maar die is heel netjes gemaakt en je ziet er niks van! :-)

Tesjke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 22:43

en is je deken nu ook nog waterdicht???

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:21

Ik ben bang dat het lastig is om de deken weer helemaal waterdicht te krijgen. Door het stikken ontstaan kleine gaatjes in de stof.Zelfs als je er een nieuwe strook stof onder plakt. Buitje zal hij nog wel kunnen hebben maar de hele dag regen.. :n.

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:02

Inderdaad.
Een deken is alleen dicht als de naden getapet zijn.
En als de deken gerepareerd wordt, dan zou je ‘m minimaal moeten laten wassen en ‘m weer waterdicht laten maken.
Maar in principe geen garantie.