Duurdere spullen makkelijker te verkopen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Duurdere spullen makkelijker te verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 11:44

Ik heb een boel spullen liggen, die verkocht mogen worden. Ik heb verschillende advertenties op MP staan. Sommige heb ik heel goedkoop en sommige heb ik er gewoon een eerlijke prijs voor.

Wat mij opvalt is dat ik een boel spullen toch wel onder de waarde te koop aanbied. Dus goedkoper. Dit verkoopt totaal niet, terwijl ik ook spullen erbij had zitten, waar ik meer voor vroeg, dan het in mijn ogen waard was, maar deze zijn dus al verkocht. Ik heb het nu over zadels, hoofdstellen, dekens, enz... Alles verkeerd in goede staat overigens.

Zouden jullie spullen kopen waar minder voor gevraagd wordt, maar meer waard zijn??? Of zouden jullie er argwaan van krijgen???

PalermoZ

Re: Duurdere spullen makkelijker te verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:46

Pff, ik kan met je mee praten. Heb toevallig net mijn pikeurjasje 100 euro onder de waarde verkocht. Kreeg het anders niet weg, tis een crime tegenwoordig dure dingen verkopen. Niemand wil er veel geld voor uittrekken! Succes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:46

Het hangt er vanaf. Als het merkspul is, dan ben ik wel bereid daar meer voor te betalen, voorals als ik al ervaring heb met het product zelf. Je weet dan immers dat je kwaliteit hebt, of dat het product je goed bevalt, bij de onbekendere merken is dat nog maar de vraag.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:47

Ik krijg er argwaan van. Grappig eigenlijk, dan kan je eens een koopje doen en dan doe je het niet. Ik denk dat veel mensen zich de vraag stellen. "Waarom biedt ze dat zo goedkoop aan? Zal wel iets mis mee zijn."
@Jenny19: ik denk dat jij met het tegenoversgestelde probleem zit..

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 11:50

Dus wanneer ik iets aanbied: bijvoorbeeld: Een S&T hoofdstel, compleet voor €35,00 wat bijna niet gebruikt is, is in mijn ogen spotgoedkoop, maar dat zou dus juist minder verkopen omdat het te goedkoop is, om het maar even zo neer te zetten :P

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:53

@Mallodie, Sorry t'is allemaal beetje verwarrend voor mijn zieke hoofd :)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:57

Ik krijg er argwaan van, en als ik dan toch besloten heb de gok te wagen, is het weg! Maargoed dan heb ik het over nieuwe dingen. En bij zadels is het natuurlijk ook zo dat het maar net moet passen, en dat de boom nog heel moet zijn, dus mensen moeten wel in de buurt wonen om te komen passen.

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:10

wij horen ook verhalen van mensen die iets goedkoop denken te kopen (via welke site danook) en dan is het toch meer gebruikt en versleten dan bleek op de foto.... En dan is het toch een miskoop.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:13

Bedankt voor jullie reacties. :) Dus als ik het zelfde hoofdstel als in het voorbeeld genoemd is en ik vraag er €15,00 meer voor, dus €50,00 dan zou het al minder argwaan opwekken??

Ik heb namelijk altijd zo iets van: Liever alles eerder weg voor minder, dan lang laten liggen voor meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:56

ik krijg er geen argwaan van hoor... is het niets jammer dan is het wel iets super!

Tsja moet zeggen dat ik in mijn hele leven slecht 1 miskoop (2e hand ) heb gedaan. Maar dat was ook deels mijn schuld. Ik kocht een dekje en op de foto stond een dekje maar dat dekje bleek niet het dekje te zijn wat ik kocht. Uiteindelijk toch maar gehouden.. want als ik het terug zou sturen zou ik nog maar 2 euro terug krijgen dr van ..

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:36

als het is gebruikt gaat er zowiezo waarde vanaf. Maar als je een beetje ee richtprijs geeft en dan een minimum voor jezelf houdt. Dan valt er altijd nog te onderhandelen. Zo heb ik mijn laarzen toch voor een hele redelijke prijs wegdoen, ondanks dat de prijs lager was dan de richtprijs. Maar toch zat hij boevn het minimum. Gewoon goed afwegen wat jij er zelf voor zou betalen, en daar een beetje mee gaan spelen.:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:38

Ik heb zo wel een aantal mooie spullen op de kop getikt voor weinig, maar vaak is het het naampje dat eraan hangt ed. :j

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:38

liesenlizzy schreef:
Bedankt voor jullie reacties. :) Dus als ik het zelfde hoofdstel als in het voorbeeld genoemd is en ik vraag er €15,00 meer voor, dus €50,00 dan zou het al minder argwaan opwekken??

Ik heb namelijk altijd zo iets van: Liever alles eerder weg voor minder, dan lang laten liggen voor meer :)

Nou dat dan ook weer niet zo, maar ik heb al een aantal keer gehad dat ik iets ''goedkoop'' gekocht had, en dat het in de staat die ik ontvangen had, niet zo was als op de foto stond. Maar je kan er ook altijd bieden bij zetten, dat kan je mensen zelf een bedrag laten bedenken ;)

xxberdienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:50

nee als je er een foto bij deed en daar zien de spullen er goed uit zou mij het niet uitmaken

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:09

Iedereen wil alles zo goedkoop mogenlijk, daar in tegen zijn we allemaal krenten :o
Vaak aan de foto kun je goed zien hoe het product er uit ziet,
ik ga ook altijd nog iets onder de vraagprijs zitten ok al is het product de vraagprijs wel waard.
wie niet waagt wie niet wint :Y) HaHaHa!

Ik heb soms zelf wel iets bij spullen van voor rond die prijs mogen ze weg niet voor minder, ze liggen niet in de weg.
maar bij sommige dingen heb ik ook zoiets ik hoef er niet weer de hoofdprijs voor weg = weg :D

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:21

Okee, bedankt voor jullie reacties :)

@ Lydiaaa: Vaak is het zo, als je er bieden neerzet, dan wordt er óf heeeel laag geboden, of niet, want dan weten ze niet zo goed wat ze er voor willen geven :P Heb ik eerder altijd gedaan, maar kreeg dan altijd een mailtje met: VP?? Nu zet ik er altijd maar vraag/richtprijzen bij. Vaak hoger dan het minimale wat ik in gedachte heb.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:22

Ik krijg ook veel nietw eg, terwijl het echt spotprijsjes zijn. WOrd er niet goed vank.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:25

ja mensen zitten soms ook wel raar in elkaar hoor..
Ik had een paar jimmy Cho hakken (H&M ;) waren die ze zowel in het fel blauw als in het zwart te koop waren
die van mij waren zwart) eerst voor 110 euro, dat zou dan met 10 euro winst zijn.
Ik had hakken op MP weg zien gaan voor 150 euro dus ik dacht nou 110 is een nette prijs, heb ik mn verzendkosten eruit en iemand anders blij gemaakt. Nou niks hoor..

toen dacht ik nou weet je wat bied maar gewoon va 100 euro, ik wil er vanaf.
Binnen 1 dag 4 biedingen boven de 120 euro.. schiet mij maar lek..
Laatst bijgewerkt door Showpony op 12-01-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:26

Waren het echte JC's Showpony?

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:32

Chantal___ schreef:
Waren het echte JC's Showpony?

heb het voor de duidelijkheid even toegevoegd aan mn bericht.
Het waren die vd H&M collectie.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:35

Aha, dus alsnog echte. Maar dan is het een net prijsje. Ik zou d'r blij mee zijn als ik ze kon vinden :).

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:41

De meeste winteczadels die je 2de hands op internet ziet, gaan niet weg onder de €200,00... Dus ik dacht, dan doe ik die van mij 50€ minder.... Hij ligt er nog steeds :?

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:42

@ chantal: Ja dat dacht ik ook dat ik voor die prijs er iemand blij mee kon maken..

Uiteindelijk had ik 2 biedingen van 130 en 1 vrouw die zei maakt me niet uit hoeveel je vraagt ik wil ze, maar ik wil niet hoeven bieden dus noem je prijs.
heb toen 125 gevraagd met de garantie (voorzover dan kan via mp) dat ze ze dan ook echt kwam halen en ze heeft zich aan dr woord gehouden :D

Had misschien nog wel 35 euro meer kunnen vragen, maar vind dat niet helemaal eerlijk. en was al erg blij met de 25 euro :D

@ lies: heb je wel echt goede fotos? kan soms ook wel schelen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:45

Jep, ik heb van al mijn spullen allemaal eigen foto's ;) Vind ik zelf ook makkelijker.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:46

mm heb je een linkje, misschien kan ik/kunnen we iets ontdekken..?
Je misschien tips geven? ik roep maar wat.