Ik wist niet waar ik het moest plaatsen en heb het dus maar hier neer gezen Ik en mijn vriendin hebben een discussie, het komt er op neer waar moet je de halstertouw aan het halster vastmaken?
Sorriso
Geplaatst: 11-01-10 15:58
Aan de onderkant, die ring in het midden. Die ringen aan de zijkant zijn voor als je je paard aan beide zijden vast wil zetten, op een poetsplaats dus bijvoorbeeld. Of je kunt ze gebruiken bij het gebruik van een hengstenketting, maar ik neem aan dat je die niet gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 11-01-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 11-01-10 15:58
aan de onderkant als je het paard wil leiden. En opzij (aan iedere kant 1) als jet het paard wilt vast zetten op een trailer of poetsplaats tussen 2 palen/muren. Op een poetsplaats met maar 1 ring. Doe ik maar 1 touw en dan weer aan de onderkant
MoSt81
Geplaatst: 11-01-10 15:59
ik doe het altijd aan de onderste ring (dus onder de kin). Behalve als ik hem aan 2 touwen vast zet dan aan de beide ringen opzij.
Mijn ouders bevestigden een paar jaar geleden altijd het touw aan de linkerkant, ze dachten dat dat zo hoorde omdat je toch ook links loopt, ach ja snap de gedachte wel..
als je je paard wilt vastzetten aan 1 halstertouw, ook de onderkant En als je 'm aan 2 kanten vast wilt zetten aan beide kanten van het halster 1 halstertouw
xWelsie
Geplaatst: 12-01-10 19:35
officieel doe je het aan de onderkant, maar als mijn paard erg trekt doe ik het touw aan de zijkant vast zodat als m'n paard gaat rennen ik haar vanzelf naar me toe trek.
Aan de onderkant, lijkt me vrij logisch. Alhoewel ik wel snap dat sommigen denken dat het aan de linkerkant ook kan, dit is tenslotte de kant waar je loopt.
DonnaSomeone
Geplaatst: 12-01-10 21:15
Ik zou zeggen de onderkant. Ken niemand die het anders doet behalve ikzelf Als mijn paard kliert, zet ik hem (als ik links loop, wat meestal het geval is) aan de rechterring vast, onder zijn kin door en door de linkerring. Ik trek dan niet meer ofzo, maar dan houd hij er plotseling mee op, terwijl hij het anders blijft doen, op welke manier ik het ook vastmaak.