Ik wil graag bitloos en zadelloos gaan rijden met mijn paardje. Zij is een merrie van nu 23 jaartjes jong (maar nog altijd met de levenslust van een 4-jarige
). Ik rijd haar op dit moment aan de losse teugel (mét bit) en een licht westernzadel (speciaal uitgezocht voor haar rug). Ik wil dus eigenlijk de overstap maken naar helemaal zonder zadel rijden, met daarvoor in de plaats bijv. een 'rijsjabrak'/barebackpad/sheepskin-pad... Ik vroeg me af of dit een goed idee is? Ze heeft dus een doorgezakte rug, echter volgens de DA geeft het bij haar verder geen problemen omdat het wel 'stabiel' is als het ware... Ik ondervind zelf verder ook geen problemen met haar rug en ze geeft zelf verder ook geen tekenen dat ze er last van heeft. Ik zal een foto van haar rug bijvoegen, dan is het wellicht beter te beoordelen (heb mezelf enigszins weggetoverd, sta er anders ook zo lekker charmant op... *ahum*
)Wat zijn verder jullie ervaringen met zadelloos/bitloos rijden en wat denken jullie ervan? Er zijn ook mensen die een boomloos zadel als een optie bieden, maar dat is in mijn ogen toch nog iets anders als echt met een bbp bijvoorbeeld?
Hier dan nog de foto:

Liefs, Caelinh
maar verder niet bekend met boomloos of bitloos
Ik heb zelf het idee dat ik veel rustiger en zekerder zit zonder zadel tussen mij en en het paard.