Anky zadeldekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

siske12

Anky zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:44

Ik ben geen fan van de anky-dekjes omdat ik ze zo'n recht en vierkant model vind en een paardenrug naar de schoft toe toch iets meer uitloopt. Toch vind ik dat ze mooie kleurtjes hebben dus zou ik graag even de mening vragen van mensen die wel ervaring hebben met deze dekjes....Passen ze goed, schuiven ze niet naar achter of onder het zadel weg? Ze hebben dan ook geen lusjes om de singel door te doen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:45

Ik heb er nooit problemen mee gehad maar ik heb wel vaak gehoord dat ze schuiven etc. Ligt aan je zadel denk ik ;)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:52

Anky pads blijven bij mijn merrie met normale schoft super liggen, maar ook bij mijn paard met hoge schoft. Ik heb weleens gehoord dat als ze schuiven, het te maken heeft met de combinatie van het zadel en de bouw van je paard. Bij de een liggen ze als een huis, bij de ander schuiven ze heel erg.
Ik trek trouwens wel de pad in de kamer op met opzadelen, anders lijkt het me heel irritant voor het paard als de pad strak over de schoft heen trekt. Ik vind het ideaal dat ze geen lusjes hebben.

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:45

misschien valt dat bij mijn paard nog wel mee dan....als het de bouw zou zijn. Hij heeft niet zo veel schoft. Zal het dan misschien toch eens gewoon moeten proberen. Die lusjes voor de singel is nu niet mijn grootste zorg, kan ik er indien nodig wel zelf aanzetten.

TaanStippel

Re: Anky zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:57

Onder mijn Wintec bleven de Anky pads goed liggen, maar nu ik mijn Wow heb raak ik ze kwijt.
Ze trekken door de vorm van de pad strak rond de schoft en vervolgens schuiven ze naar achteren.
Met PK e.d. geen last.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:58

Ik heb er weleens voor gekeken en gepast van een stal genootje, maar voor mijn e-pony zijn ze veel te groot.
Dus voor ons sowieso geen Anky.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:02

Bij mij liggen mijn anky pads super. Wel idd even goed in de kamer trekken, maar dan liggen ze goed. :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:03

Je kunt ze gewoon zo hoog mogelijk de kamer intrekken waardoor ze als je zadel goed ligt en goed aangesingelt is wel goed blijven liggen.
Ik heb er wel 3 liggen, maar ik vind ze niet zo fijn als bijvoorbeeld de simpelere BR dekjes maar ik kan ook wel met anky pads leven hoor

(1 keer trouwens echt heel dom, ik reed in de bak waarvoor ik 1 km over de weg moest.. dus ik was klaar met rijden, ik doe de singel gewoon lekker losjes en loop naast mn paard naar huis. Kijk ik ineens naar mn zadel, blijkt mn ankypad ineens weg te zijn :') :') Hij was gelukkig niet weggewaaid dus hij lag nog netjes op de weg, er zit nu helaas wel een minigaatje in omdat er een auto overheen gereden heeft := )

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:17

ik heb der ook net 1 gekocht, maar ik vind dat ze super liggen. Ligt goed onder het zadel en hij glijd niet (bij mij dan)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:18

Ik ben er ook heel tevreden over vooral omdat ze geen lusjes hebben vind ik zo irritant knip ik overal vanaf.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:22

ik vind ze ook perfect liggen,maar ik merk wel dat ze vrij snel weer lelijk worden. :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:23

Pikeur schreef:
(1 keer trouwens echt heel dom, ik reed in de bak waarvoor ik 1 km over de weg moest.. dus ik was klaar met rijden, ik doe de singel gewoon lekker losjes en loop naast mn paard naar huis. Kijk ik ineens naar mn zadel, blijkt mn ankypad ineens weg te zijn :') :') Hij was gelukkig niet weggewaaid dus hij lag nog netjes op de weg, er zit nu helaas wel een minigaatje in omdat er een auto overheen gereden heeft := )

Oeps _O-

Bij mij blijven ze altijd goed liggen hoor :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:24

Of ze schuiven ligt zowel aan het zadel als aan het paard.
Op de 1 bleef hij netjes liggen en bij de andere binnen 10 minuten verschoven.
De dekjes worden wel snel vaal vind ik. Maar ik heb er ook maar 1

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:24

Ik vind ze wel mooi enzo, ze schuiven ook niet echt maar ze trekken zo snel bij bij naar de schoft :( jammer. liggen ze toch niet heel lekker :+

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:55

ik vind ze echt super! ze blijven perfect liggen bij mij onder mijn zadels. ik trek ze wel altijd de kamer in zodat ze niet op de schoft drukken maar ze verschuiven geen cm. ik wil geen andere meer. ik gebruik alleen nog maar anky pads.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:00

Ikzelf vind ze ook erg mooi, maar ze zouden het model moeten hebben van de Euro-star dekjes en dan zonder lusjes.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:04

ik vind ze ook heel fijn, qua kwaliteit en zweetopname zijn ze super. Heb m'n oudste al weer een jaartje of 7 en is heel veel gebruikt en heel veel gewassen en ziet er nog steeds goed uit. Wel zorgen dat je ze goed in de kamer omhoog houdt met opzadelen en niet met een te losse singel rijden dan schuiven ze niet. Ik gebruik ze hier voor alle paarden en heb nooit problemen!

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:09

Toch de moeite om te proberen eigenlijk, aan jullie reacties te zien. Wel leuk, ze hebben van die felle kleurtjes die mooi zijn op mijn zwartje. :P De volgende zal een Anky worden.....om te proberen dan.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:12

Ik weet niet in welke regio je woont, maar bij Hyporama rotterdam zijn ze in principe een aantal keer per jaar in de aanbieding voor 30 euro tijdens tentenkamp
(Dan moet je natuurlijk niet 20 euro kwijt zijn aan brandstof kosten, maar als het bij je in de buurt is is het misschien een goede tip :) )

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:17

Is toch een eindje rijden voor mij. Woon in België.
Maar met een nette 2dehands ben ik ook al tevreden hoor, hoef ik ook niet de volle prijs te betalen aangezien het gebruikt is, of toch niet meer zo nieuw. En die vind je wel genoeg.
Toch bedankt voor de tip hoor. ;)

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:21

Ik heb anky pads en ik vind ze wel fijn, zijn zo droog en gaan makkelijk in de wasmachine. Geen gehannes met lusjes en alles, je haalt hem zo onder het zadel vandaan om hem te laten drogen. Van Isabel Werth heb ik ze ook en zie er ook weinig verschil aan, zit alleen een ander labeltje aan. Voor mijn dochter heb ik ze van PK (hebben ze ook kleinere maatjes van) en die zijn net zo goed, ik zie weinig verschil en ze zijn stukje goedkoper, ze hebben wel iets meer vorm.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:23

In België is er ook tentenkamp volgensmij, vlakbij Antwerpen als ik 't goed heb..

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:28

Ah ja? Wist ik niet.
Weet wel dat er 2 keer/jaar een grote uitverkoop is bij AVS ruitershop in Vorselaar maar daar heb ik nog geen Anky-dekjes gevonden aan een prijsje. Heb je misschien meer info over die tentenkamp dan? Lokatie en wanneer precies?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:02

ik heb ook een paar anky's,en ik heb er geen problemen mee.
het schijnt te liggen aan je zadel als ze schuiven,al hoor ik het wel vaker. een vriendinnetje van me heeft juist meer last met de PK pads

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:04

Bij mij schuift mijn Anky dekje als de pest!!
Zelfs zo erg dat, toen mijn vriend mijn paard had opgezadeld, ik aan het rijden was en mij opeens afvroeg wat daar nou op de grond lag... juist mijn dekje :+