Wie wil een martingaal in maat Full even opmeten? (CM)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

Wie wil een martingaal in maat Full even opmeten? (CM)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 10:41

Hallo bokkers,

Ik ben nu een reflecterend borsttuig zelf aan het maken, maar ik wil ook een martingaal eraan vast maken.
wat is de maat in (centimeters van maat Full) vanaf de borst, de ring, naar de teugels?
Wie wil hun martingaal even opmeten van maat Full vanaf waar de borst zit van het paard naar de teugels?

groetjes!

Moderatoropmerking:
Schopje verwijderd, het is niet toegestaan je topic omhoog te schoppen, gewoon even geduld hebben dan volgen er vanzelf reacties
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-01-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schop verwijderd en opm. toegevoegd.

KayC

Re: Wie wil een martingaal in maat Full even opmeten? (CM)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:50

Die van mij is 37 cm zonder de ringetjes waar de teugels door heen gaan. Maar die van mij kun je verschuiven, zeg maar dat deel wat over de hals gaat kun je verschuiven dus ik weet niet of het wel een correcte maat is.

CM_

Re: Wie wil een martingaal in maat Full even opmeten? (CM)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:52

Die lengte moet variabel zijn, heb je onder aan de singel een verstelbare gesp zitten?
Zo niet, dan zul je de armen van de martingaal verstelbaar moeten maken, of specefiek op maat voor een paard.

Deze maat meet je vanaf het begin van de vork (borsttuig) tot aan de keel, als paard zijn hoofd op de normale plek heeft(vaak hoofd dus even iets optillen)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:20

CM_ schreef:
Die lengte moet variabel zijn, heb je onder aan de singel een verstelbare gesp zitten?
Zo niet, dan zul je de armen van de martingaal verstelbaar moeten maken, of specefiek op maat voor een paard.

Deze maat meet je vanaf het begin van de vork (borsttuig) tot aan de keel, als paard zijn hoofd op de normale plek heeft(vaak hoofd dus even iets optillen)

ik heb onderaan de singel een lus zitten, maar ik ben ondertussen even naar mijn verzorgpaard geweest en ik heb het opgemeten.