Ik ben een het rondkijken voor een ander stang en trens hoofdstel. Het liefst wil ik een zwarte brede aansnoerneusriem en blinde sluitingen niet al te grof qua riepjes. Ik kwam dus de schockemohle hoofdstellen tegen de brisbane lijkt erg mooi maar de neusriem lijkt me niet zo breed en de louisiana vind ik ook mooi. Hoeft niet specifiek een speciaal frontriem aan te zitten, heb thuis nog een mooie. Wil geen rondgenaaid en ook geen duurdere dan 300 euro.
Mijn vraag heeft iemand ervaringen met Schockemohle en eventueel fotos van aan een paard. of heeft iemand een goede suggestie?
alvast bedankt
Divine
Geplaatst: 08-01-10 19:48
Met Schockemohle heb ik geen ervaring, maar ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Stubben hoofdstellen. De riempjes zijn vaak smal en chic, met blinde sluitingen. Bijv. de Tipperary is een S&Tmodel met smalle riempjes, en een mooie brede neusriem:
Op de Stubben website vind je nog meer hoofdstellen. Bij veel modellen kun je een losse neusriem kiezen, dus bijv. breder of smaller.
Hoe de prijzen liggen van Stubben weet ik niet, geen idee of dat onder de 300,- euro blijft.
deze is inderdaad heel mooi kan hem alleen nergens vinden op internet... ja die 300 heb ik als limiet gezet heb eigenlijk helemaal geen hoofstel nodig zadelkamer vol... maar soms wil je gewoon weer eens wat nieuws. Weet je ook een internetsite waar ze dit hoofdstel verkopen?
Divine
Geplaatst: 08-01-10 21:04
Deze van Ooteman lijkt er heel erg op, staat alleen geen type bij.
Ja die heb ik gezien maar die heeft dikkere riempjes als bakstukken enz. dat vind ik te grof. Zal ooteman wel eens mailen.
Maar zo te zien is er weinig ervaring met schockemohle
Hartje
Geplaatst: 25-01-11 08:04
Ik heb gisteren de Schockemöhle Louisiana gekocht. Echt prachtig ! Smalle en brede teugels en de frontriem is super.
Amarach
Geplaatst: 25-01-11 09:27
Ik heb zelf een Passier s&t hoofdstel. Deze om precies te zijn.
Deze heeft wel een smalle neusriem, echter kun je de neusriem ook vervangen door een breder exemplaar. Ik ben zeer tevreden met dit hoofdstel, fijne kwaliteit en lekker soepel ook. En hij valt binnen jouw budget. Hij is nu te koop voor 250 euro.
Tjuppie
Geplaatst: 25-01-11 09:30
Ik heb zelf de Schockemohle Malmo P gehad en vond de kwaliteit echt niet goed. Viel me heel erg tegen en ik zou dan ook niet nog een Schockemohle hoofdstel kopen.