Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
troi schreef:Zeker kun je dat, dat zijn hoofdstellen als alle andere. Elk bit kan er aan. Enige puntje is dat er geen neusriem aan zit dus dat een kinriempje voor de balans van het bit wel belangrijk is. Het zou kunnen zijn dat je pony er aan moet wennen (het zal toch iets anders aanvoelen).
emma525 schreef:ik heb ze ook wel gezien met, en er zijn speciale westernneusriemen. maar kan ook zonder. maar ligt er ook aan of je westernteugels gaat gebruiken of engelse.
) en dat ging niet anders dan anders..
maar beetje boven mijn budget helaas
goede service ook
Daarvoor ook altijd engels gereden; waar je misschien op moet letten is dat je de teugels bij een western hoofdstel vaak wat 'losser' in de hand hebt. Je moet even voor jezelf uitproberen en aanvoelen wat voor jou en je paardje de beste manier is om hier mee om te gaan en hoe je het fijnste contact hebt. Ik weet niet of je hiervoor al ervaring had met losse teugel? De 'verdeling' van de hulpen is net wat anders als bij engels. Heel erg veel succes en natuurlijk plezier ermee in ieder geval!