Ervaringen Trekker Pro Endurance, en bij de KNHS?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Ervaringen Trekker Pro Endurance, en bij de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 08:03

Greend Distance is gisteren bij ons geweest en er is voor Wodan helaas geen kort genoeg boomzadel op de markt met maar een draagvlak van 40 cm.
We hebben nu nog 1 optie en dat is de Trekker Pro Endurance die ik 1 dezer dagen ga krijgen om te testen.

=Hier kunnen extra korte panelen worden onder gezet zodat hij voor Wodan niet te lang is.

Nu ben ik opzoek naar ervaringen, foto's van het zadel op het paard, hoe rijd en zit het en mag je er KNHS wedstrijden mee starten?

Ik heb de zoekfunctie goed gebruikt en al veel gevonden maar nog geen info over bijvoorbeeld met de KNHS?

Groetjes Loes :D

Anoniem

Re: Ervaringen Trekker Pro Endurance, en bij de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:00

Geen ervaring maar in het knhs regelement staat dat er gestart mag worden met alle zadels die op een engels zadel lijken. En dat is bij de trekker pro endurance wel het geval op het voor boogje na...

Dat is iets waar je de knhs voor zou moeten mailen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 07:38

Ik hbe de knhs gemaild nu maar even afwachten.

Verder niemand die er iets over kwijt kan?

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:05

Ik weet dat dit een oud topic is maar wat was het antwoord van de KNHS?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:08

Eigenlijk erg onduidelijk maar zover ik weet is het dus toegestaan, ik werd doorverwezen naar de regels die standaard zijn mbt wedstrijdrijden over het harnachement.
Je mag met ieder zadel rijden welke lijkt op een dressuurzadel, of behoorlijk is.

Ik heb het zadel inmiddels verkocht voordat ik het gerobeerd heb ;)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:16

Ik heb zelf recent een foto gestuurd naar de KNHS van een zadel met een voorboogje (kleiner dan die van de Trekker) en daar heb ik als antwoord gekregen dat het zadel er prima uitzag maar dat door het boogje er toch niet mee gestart mag worden. Bij mij waren ze dus wel heel duidelijk met antwoorden.
Ik heb dit zadel nu laten maken zonder het boogje, en nu mag er wel mee gestart worden.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:58

Goh... Wat nou als ik het gewoon probeer?

@ Melrovers: welk niveau rijd jij? Ik heb gehoord dat het tot de M minder streng is. Aangezien ik denk dat ik nooit in de M zal komen.... Of is dat niet zo?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:41

Het is voor mijn dochter, die moet nog gaan beginnen :-). Maar ik wilde het wel al controleren omdat het paard een hele moeilijke rug heeft en ik niet wil dat als ze komend jaar wil gaan starten ze dan weer een ander zadel moet.
Maar proberen kan natuurlijk altijd, je blijft dan wel steeds het risiko houden van uitsluiting. De ene jury zal het misschien door de vingers zien en de andere niet.
Succes ermee in ieder geval!