Bucas?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marian0557

Bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:22

Ik hoor heel erg veel over de bucas dekens, en wil ze volgend jaar graag aanschaffen voor de 2 paarden.
Alleen je hebt zo mega ontzettend veel van die dingen

Smartex Rain
Smartec Al-in-one
Freedom Turnout Light
Freedom Turnout Medium
Irish Turnout Light
Irish Turnout Extra
Power Turnout Light
Power Turnout All-in-One

Wat is nou het verschil tussen smartex/freedom/irish/power?
Ben er wel achter dat er in de smartex fleece voering zit :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:23

Ik zweer bij de Smartex :+:

Waarom? Geen idee _O- maar het zijn top dekens!

Edit: Ik heb trouwens ook de Freedom, die dikkere. Maar die vertrouw ik niet zo erg als mijn smartex!

Marian0557

Re: Bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:27

Zit er een verschil van voering tussen jou smartex en freedom?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:29

Ja uiteraard :j

Zoals je zelf als zei zijn de Smartex' met fleece voering en de Freedom' is gewoon 'glad' van binnen!

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:31

Ik heb de smartex all in one voor mijn shetje. Ik zweer erbij! Super kwaliteit, heel sterk. Voor een groot gedeelte zelfreinigend en altijd warm.
Kan op van +12 tot -20 graden en heeft een ingebouwde zweetdeken.
Geen eeuwig dekengewissel meer dus.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:54

ik heb sinds een paar weken ook een bucas smartex all in one en de pasvorm is echt super !! bij mijn friesje ....ik heb 3 dekens versleten ( niet goed passen-snel kapot) maar deze bucas houd het zeer goed bij hem :D zoals hierboven gezegt word is deze deken ideaal - geen ge**oot met andere dekens gewoon 1 deken en klaar :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:35

Ik heb de Smartex rain & Smartex all-in-one, een bucas Irish en bucas Sunshower (zelfde model als irish).

Het verschil is inderdaad de voering, de Smartex heeft een fleece binnekant en de Irish gewoon nylon. De buitenkant van de Smartex is ook anders, het water loopt er direct af terwijl de Irish wel "zwaar" wordt na een regenbui. Ik denk dat de smartex nog beter waterdicht is (terwijl de Irish overigens ook nooit heeft gelekt!).
Verschil in model is dat de Smartex smaller is aan de voorkant dan de Irish! Mijn pony heeft een Smartex Big Neck en de Irish is gewoon het normale model, die twee dekens zijn even ruim aan de voorkant. Van de gewone smartex hoor je vaak dat ze te krap zitten aan de voorkant bij normaal gebouwde paarden. Op een smal paard is dat misschien juist wel fijn..

Tijdens het verharen is die fleece voering overigens wel heel irritant, alles blijft erin plakken.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 06:25

Gewoon eea vergelijken op de sites van verkopers, dan zie je precies welke deken aan je eisen voldoet.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:01

ik heb een all in one, geen idee wat voor een, maar ik heb hem al 6 haar en hij doet het nog prima!! nog helemaal heel!!!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:02

de freedom is lang zo goed niet....die van mij bleek tochniet waterdicht te zijn, moet wel nog getest worden.

maar dat hoort niet bij een regendeken...

andere bucas dekens vind ik top

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:08

Ik heb een smartex all in one met losse hals. Ik wil echt geen andere deken(s) meer. Mijn paard is geschoren (muv benen en hoofd) en voorheen moest ik steeds dekens wisselen. Paard staat overdag buiten en 's nachts op stal. Dit jaar heeft hij steeds dezelfde deken op kunnen houden dus geen gewissel en zelfs met -15 bleef hij gewoon lekker warm. Ik heb er nu de hals af, maar toen het zo koud werd had hij die ook op stal op.
Ideale deken dus. Mocht deze kapot gaan, dan neem ik weer een Bucas Smartex all in one!

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:31

wij hebben ook een paar bucas dekens, maa heb geen idee welke het zijn volgens mij smartex en ze zijn echt top!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:32

ik heb al jaren de smartex all in one, vind het een betrouwbare deken, wat die andere zijn weet ik ook niet, heb wel laatst ee nieuwe gekocht en 'mijn' winkel vertelde dat de rain een stuk dunner is, en niet zo warm als de all in one. De rest weet ik niet, ik zag ze ook op internet, maar door al die keuzes wist ik het toen ook niet meer. Daarom maar even naar de winkel gegaan voor advies. Daar verkochten ze vooral die all in one.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:31

De buitenstof van de Smartex en de Power serie zijn van ballistic nylon. de Freedom en de Irish zijn van Polyester rib-stop. Ballastic nylon is vele malen sterker. De Smartex en de Power zijn dus een stuk meer scheurvast dan de andere twee series. De smartex rain heeft alleen een fleece voering. de all-in-one heeft geloof ik een 300 gr vulling en fleece voering als de rain, wat overeen komt met andere dekens met ca 400 gr vulling. Er is ook nog een medium en die heeft geloof ik een vulling van 150 gr en een fleece voering , wat dan weer overeenkomt met ca 250 gr vulling bij andere dekens.