boomloos dekje maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

boomloos dekje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:05

Kan je van elk dekje een boomloos shabrak maken?

Ik heb namelijk nog een hele stapel goede en leuke dekjes liggen,
die ik of weg moet doen, of om kan toveren tot boomloos pad.
(ik vind de boomloze pads zo mega duur man!!)

En is het dan puur 2 hoesjes maken waar mijn inlages inkunnen?

Ik heb nu een HKM met inlages, die had al van die insteekhoesjes voor
inlages.

Ik heb een vps dry-tec cheyenne zadel overigens...

8nnemiek

Re: boomloos dekje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:17

Misschien kun je twee dunne dekjes van dezelfde grootte samenvoegen tot een dekje met een tussenruimte voor inlages :)
Ik zou het onderste dekje wel bij de ruggengraat wegknippen.. en dan gewoon rondom vaststikken, en aan de achterkant een reep klittenband ofzo, zodat je de tussenruimte open kan maken om de inlages erin te schuiven.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:21

Crea!! Ik heb wel een paar dezelfde soort dekjes, dus dat kan ik gaan proberen.

Maar in principe kan je dus van elk gewoon shabrak een boomloze pad maken dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:24

In principe wel, als ie maar goed onder je zadel ligt, dus niet te klein, niet te dik..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:27

Ja precies. Dan zou ik eerst even moeten kijken of ze allemaal even goed passen onder dat zadel.

Lijkt me wel erg leuk, kan je weer wat wisselen, nu zit ik met een overschot aan leuke dekjes waar ik niets mee kan.

Als ze niet geschikt zijn om om te bouwen, dan kan ik er altijd nog iemand anders blij mee maken!

(gave fotoos van jou overigens in die sneeuw)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:08

Bij mij ging het prima :D

Ik heb een voorbeeld genomen aan de barefootpad die normaal onder mn boomloze zadel lag , daar de maten en tussenruimtes van overgenomen enzo. Een oud shabrak verknipt en die onder m'n goeie shabrak genaait :D Dekjes liggen prima onder m'n zadel en inderdaad klitteband eraan gemaakt om de delen voor de inlages dicht te kunnen doen.

Hou wel in de gaten dat je niet zomaar met elk naaimachine door 2 dekjes heen komt ;) Ik heb hier zo'n oude trap naaimachine staan en dat gaat echt prima :j

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 10:47

Oke, ik heb nog een paar vraagjes:

* Ik wil ook weer es van die super gave ES/scapa enz dekjes bestellen, maar kan ik die ombouwen tot een boomloospad? Of zijn deze te dik?

* En kan ik ipv een oud shabrak te verknippen, gewoon een stuk stof gebruiken om die 'zakken'te maken voor de inlages?

Ik heb nu namelijk een HKM met van die stoffen zakjes waar de inlages ingaan..

Zelf ben ik echt niet handig, maar ik heb een creatieve tante die wil me wel helpen, zij is coupeuse.

En is er ergens misschien een plaatje oid te vinden voor patroon?

Of moet ik mijn HKM meenemen en als voorbeeld gebruiken dan?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:27

Ik weet niet hoe dik de ES / scapa dekjes zijn ... heb je er een voorbeeld foto van ?

Houd in ieder geval rekening met de ruggegraat vrijheid ... hoe dikker het dekje des te minder ruggegraatvrijheid lijkt mij , zeker met een dunnere stof aan de onderkant. En je komt er natuurlijk ook moeilijker door heen met een naald...

Misschien dat je ook wel gewone stof kan gebruiken , maar zou dat niet te slap worden ? En je zit natuurlijk ook nog met het opnemen van het zweet van je paard , houd daar ook rekening mee ;)

Ik zou je HKM dekje dan meenemen als voorbeeld , als die goed ligt kan je hem natuurlijk gewoon als voorbeeld gebruiken :j