Drukplekken zadel..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Drukplekken zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:29

Sinds een aantal dagen heb ik opgemerkt dat ik 2tal drukplekken zie bij mijn van zijn zadel. Een plek zit halverwege zijn rug aan de rechterkant van zijn ruggegraat. De andere plek zit achter zijn schouder aan dezelfde kant van de rug. Aan de linkerkant twijfel ik of dat een drukplek is van het zadel wat ik nu heb, deze zit overigens ook achter zijn schouder.
Maar wat moet ik hier het beste aan doen? Ik heb zelf al gedacht om een gelpad onder het zadel te gaan leggen.
Hij beweegt trouwens verder goed met het zadel, en geeft niet aan dat het zadel niet oke bij hem zit.
Voor de overige informatie, ik heb een Knightrider dressuurzadel 17,5 inch. Ik wilde eerst van Wintec het Dresuur Cair maar die was nergens meer te verkrijgen.

Zijn er nog andere ideeën hoe ik dit kan verbeteren?

rosja1

Re: Drukplekken zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:31

drukplekken is foute boel. dan past het zadel niet, ook niet met gelpad. zadelmaker erbij halen en misschien wel een nieuw zadel of je zadel zo laten aanpassen dat het wel goed ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:34

Als je zere tenen krijgt omdat je schoenen te krap zitten, dan ga je ook geen dikkere sokken aantrekken toch? Niet proberen op te lossen met een gelpad dus.

Haal er een zadelmaker bij die kan kijken of je zadel aangepast kan worden.
Overigens zou ik niet weten waarom die Wintec nergens te krijgen is, zijn er zat van in de handel :?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:15

Mir_horses schreef:
Zijn er nog andere ideeën hoe ik dit kan verbeteren?

Door er zo snel mogelijk een goede zadelmaker bij te halen!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 21:06

Bedankt voor jullie reacties, dan bel ik morgen een zadelmaker! Want vind dit echt niet goed voor hem!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:40

Top dat je er naar laat kijken +:)+ . Het lastige is dat niet alle paarden aangeven als het niet goed zit of de signalen zijn vrij klein. De echte doorlopers blijven echt stug lopen, pijn of geen pijn.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 21:51

Oh gut, ik dacht dat een paard dat altijd wel aangaf :o :o . Maar goed dat ik het hier gelijk navraag. Ik rij dan ook echt niet meer totdat ik een nieuw zadel heb.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:53

Helaas niet. 1 van onze eigen paarden heeft heel lang met een gebroken boom gelopen. Liep heel braaf door elke keer weer. Overigens heb je er ook genoeg bij die het wel heel duidelijk aangeven :)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:53

goed dat je er naar laat kijken!! kan je dalijk weer met plezier rijden

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:15

Je kunt tot je je nieuwe zadel hebt de plekken insmeren met bloedsomloop-stimulerend middel als arnica e.d Dan heb je als het mee zit geen blijvende schade in het weefsel. Sterkte.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:21

Moeilijk vind ik dat altijd, die zadels. Zo hebben wij een pony die begin vorig jaar ondervoed was en zich in de zomer heeft kunnen volvreten op de wei. En we hebben natuurlijk niet voor alle omstandigheden een ander zadel. We proberen haar nu in het juiste modelletje te krijgen en zijn al overgestapt naar een ander zadel. Ik hoop dat dit zadel blijft passen van het jaar.

Groeten, Christel

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:46

Christel1164 schreef:
Moeilijk vind ik dat altijd, die zadels. Zo hebben wij een pony die begin vorig jaar ondervoed was en zich in de zomer heeft kunnen volvreten op de wei. En we hebben natuurlijk niet voor alle omstandigheden een ander zadel. We proberen haar nu in het juiste modelletje te krijgen en zijn al overgestapt naar een ander zadel. Ik hoop dat dit zadel blijft passen van het jaar.

Groeten, Christel

Als je paard door de seizoenen heen toch veel blijft veranderen kan je misschien eens boomloos overwegen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:51

goed van je dat je er naar laat kijken +:)+
britt_pit ik wist niet dat dat ook kon? werkt dat goed?