wie weet waar ik dichte martingaalvorken kan krijgen in de maat PONY of COB? Graag in het zwart. Ik kan ze wel in maat full vinden in het zwart, maar die heb ik niet nodig. Ga ik voor een full dan wil ik een bruine.
Het liefst niet duurder dan 75 euro, omdat het me anders iets te gortig wordt. Op het moment heb ik van die losse met knippertjes, en die heb ik door elkaar heen gehaald, zodat hij gekruisd zit en hij niet langs haar hals kan.
Een zadel/tuigmaker kan er zo een op maat maken, in de kleur die je wenst. Ik denk dat je dan nog wel goedkoper uit bent dan 75,- euro, aangezien het niet veel maar is dan een lapje leer en enkele ringetjes/clipjes.
M__
Geplaatst: 02-01-10 10:14
Ik kan je iet helpen maarik vroeg me af welk voordeel je hierbij hebt ? (puur uit intresse)
Ah oliebol, mijn post is niet geplaatst. Nouja, even overnieuw.
Op deze manier kan haar hals er zegmaar niet doorheen, komt hij nu tegen haar hals dan 'stopt' hij met verder naar achter gaan, wat voor mij (en haar) een beter effect heeft. Ik heb het nu zoals op de foto, maar dan vraagt iedereen waarom of ik dat heb en niet gewoon een dichte, dat ziet er ook minder ingewikkeld uit.
Nu blijft het ook 'gelijk' qua lengte, bij die lossen heb je vaak dat de ene langer wordt als de ander, al heb ik daar geen last van.
Het wordt ook wel bij paarden gebruikt die de losse stukjes vastpakken met hun tanden, maar dat doet mijne niet.
zo een martingaal noem je een bib martingaal, evt ken ik iemand die een stuk leer tussen een normale martingaal kan zetten. (als je niks vind wat je bevalt, ik weet alleen niet wat hij ervoor vraagt)
Ik heb de bij de plaatselijke ruitersportzaak ook al gezien voor 15 euro, ook had die ze in diverse kleuren bruin. Moet zeggen dat ik het altijd een lelijk zicht vind, maar dat het wel echt een verschil maakt.
maar voor een ponymaat ben ik bang dat je beter in Duitsland kan gaan kijken!
pippie
Geplaatst: 15-01-10 23:35
De zadelmaker kan er zo een driehoekje leer er tussen zetten bij een goedkope"ouderwetse martingaal",kost maar een paar cent.Ik heb hem wel liggen maar dat is full,en al wat ouder