Welke merk maakt contour (show)blankets in leuke hippe (lees: opvallende) kleuren en motieven. En welke winkel verkoopt deze?
**Met een contour pad bedoel ik een anatomisch gevormde ruglijn (zoals bv de Mattes schaappads hebben)**
DubbelFun
Geplaatst: 01-01-10 10:16
Gecontourde showblankets zijn niet zo algemeen bekend als de pads die je tegenwoordig toch wel van elk merk kunt vinden. Ik heb er ooit een 4-tal kleuren gevonden van...idd Mattes. Het heet de Rio Pecos http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... _1422.html
spatter
Geplaatst: 01-01-10 15:24
daar heb ik bij Arthur nog naar lopen kijken viel me eerlijk gezegd tegen hoe weinig contour pads er uberhaubt waren, alles was recht, zelfs de dure gelukkig toch een stapel gevonden helemaal achterin
Klopt, het principe is redelijk nieuw en zolang er weinig vraag naar is zal de hoeveelheid ook wel niet toenemen. Ik weet dat Adje vorige KerstSale hele leuke had liggen, maar soms zijn ze wat aan de korte kant.
spatter
Geplaatst: 01-01-10 15:34
die van mij is net groot genoeg maar niet royaal maar niet echt een showpad nou zocht ik die ook niet maar ik heb ze ook niet zien liggen en het was rustig genoeg en heb alles doorgekeken
Ik heb nog 2 contour blankets liggen die over de mattes pad kan (ook van Mattes) in rood en groen (navajo) met leer afgewerkt. Misschien vind je dat wat?
DD, bedankt voor de tip. Had al zitten googlen, maar kon ze enkel van Mayatex vinden.
Spatter, ik heb me bij Arthur ook wezeloos lopen zoeken naar deze blankets en pads (van 100% wol) en kwam uiteindelijk bij de Mattes uit. Overigens heb ik in mijn onderschirft nog wel zo'n contour pad te koop staan mocht je interesse hebben.
Rapido, ik heb je een pb gestuurd. Wil graag foto's zien, vooral van de rode
spicegirl
Geplaatst: 02-01-10 23:43
eerst is er een verschil tussen een blanket en een pad. een blanket is een "dekentje " die je over een onderpad doet. een pad is dikker, en gebruik je enkel. een blanket kan dus nooit contoured zijn!! dus je zoekt een contoured pad. er zijn er verschillende, waar je er 1 kan laten maken. bijv. mayatex zelf.kan je zelf je onderlaag kiezen,zelf je blanket, en evt. een leren border. voor de rest zijn er eigenlijk weinig kant en klare show-contoured. reinsman heeft wel mooie contourpads, maar geen echte showpads.
Maar wat is het doel van zo'n showblanket? Voor die paar shows per jaar zal het echt niet zoveel uitmaken of je nu een gewone blanket over de pad doet of een contoured.
DubbelFun
Geplaatst: 03-01-10 13:22
spicegirl schreef:
ik kan niet zien wat voor onderkant er is...
Er zit niets onder, het is alleen een blanket @niels: het ligt gewoone mooier onder je zadel.
loekje
Geplaatst: 03-01-10 14:06
Van 5-star hebben ze er tegenwoordig ook (alleen uni-kleuren):
All New Contoured Saddle Blankets!
50% Merino Wool and 50% Mohair Contoured to your horse's back 100% wool felt liner Compression protection and wicking Add unique corner plaques with your choice of embroidery 34" x 34" Available in chocolate, brown, copper, red, hunter green, and navy blue
Heeeeel duur. (Maar dus wel te bestellen in NL. )
Kaspar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-10 16:32
@Niels, ik heb een paar met flinke schoft, en hier ligt een gecontourd model gewoon veel beter en mooier op, en trekt deze aan de voorkant niet zo strak.
@Loekje, ik had ze al gezien die 5-stars. Mooie ruglijn. Prijzen kon ik zo snel niet ontdekken, dus ben heel benieuwd wat ze kosten.
SusanW
Geplaatst: 03-01-10 16:42
Paarden die normaal met een pad geen last hebben als deze niet is voorgevormd, zullen ook geen problemen met de blanket hebben nee, maar voor degene die wel een voorgevormde pad nodig hebben, vanwege een hoge schoft, hollere rug of zelfs een combi van die twee, is het wel heel handig! Ik heb me er ook al vaak over verbaasd dat er niets voor te koop is (in elk geval in NL) Nu dus wel blijkbaar, alleen dan nog weer belachelijk duur...
Die van Mattes heb ik voor iets van 50 euro op ebay wel zien staan. Dus niet echt zo duur. Dat betaal je voor een mayatex ook.
spatter
Geplaatst: 03-01-10 16:56
ik heb het ook altijd vreemd gevonden dat die pads zo recht zijn zelfs dressuurdekjes gaan in de vorm mee en die grote plakken moeten dan zo maar op de rug geknakt worden ik heb jaren met een dubbele wollen deken gereden, haalden ik uit Duitsland, en die vormden zich mooi
Dan heb je er sowieso 2 nodig, omdat een gecontourde meer breedte nodig heeft als rechte heeft. Verder zijn de meeste pads geweven en als je daarin gaat knippen krijg je een flinke klus om dat netjes af te werken.