Ik kan geen exact plaatje vinden, maar deze lijkt er een beetje op.

Het bit wat zij gebruiken is dubbel gebroken.
Als ik er van de week weer een keertje ben zal ik er een foto van maken ben echt heel benieuwd wat voor een soort bit het is.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Myler bitten zijn door de broers ontworpen volgens een heel specifiek systeem, waarvan de anatomische vorm van de paardenmond de basis vormt. Dit heeft geleid tot een ontwerp van een gewelfd en gebogen mondstuk dat het paard een comfortabele vrijheid tot slikken geeft en uitnodigt tot nageven. Door deze vormgeving verdelen de Mylerbitten de druk meer gelijkmatiger over de tong dan traditionele enkel gebroken mondstukken.
Door de onafhankelijke zijdelingse draaibaarheid van het mondstuk wordt de ruiter in staat gesteld om eenzijdig met dit bit in te werken. Slechts een zijde van het bit is te bedienen waardoor de hulp 100% op deze kant doorgegeven wordt zonder het bit scheef weg in de mond te draaien. Hierdoor wordt de ruiter in staat gesteld hulpen te verfijnen en voorkomt dat het paard over de schouder wegvalt. Mede daardoor is het paard beter in balans te houden, in te buigen en te verzamelen.
Bron:http://www.oregontrail.nl/?p=1-16
Paintlinger schreef:Als op de binnenkant van de bitringen aan de ene kant 'Mylers' en aan de andere kant ' Toklat' staat is het een Myler.
Anders een billy Allen of een goedkoop namaaksel.
Paintlinger schreef:En die kinketting dan?
Het eerste plaatje is van hoe het bit er ongeveer uitziet.
Een normale D trens heeft geen kinketting.
Lunaa schreef:Ik ben die vriendin, maar ik heb zelf het idee dat het geen myler bit is. Ik heb heel google afgezocht maar geen één keer het bit wat (Mijntje) heeft.
Het scharniert ook, en blijft af en te hangen. Daarom vraag ik me ook af of het de juist keus bit is. Omdat hij er niet heel fijn op loopt.
Maar toen ze een ander bit in hadden gedaan ( de eignaar & haar tante) kwam mijntje meteen overeind, en ging steigeren.
En durven er ook niet echt een ander bit in te hangen. En ik me af vraag of het bit wat we nu hebben het juiste is. Omdat ze niet echt naar je hulpen luisterd.
p.s t gaat om een haflinger
hestejente schreef:Paintlinger schreef:En die kinketting dan?
Het eerste plaatje is van hoe het bit er ongeveer uitziet.
Een normale D trens heeft geen kinketting.
Een normale D-trens heeft ook geen sleuven in de ringen.

hestejente schreef:Hier is de link over bauchers en kimblewicks: [HAR] Baucherbit?
Judith_: een gebroken trens kan niet "verstarren" tot stang. Een stang is een bit met scharen, die voor een hefboomwerking zorgen. Een stang is heel wat anders dan een ongebroken trens.
Paintlinger schreef:Geeft niks Judith
Hestejente: Maar ze worden wel star net zoals het dangerbit als je 2 teugels tegelijk aanneemt....