Hoofdstel met brede neusriem voor haflinger met brede kaken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Hoofdstel met brede neusriem voor haflinger met brede kaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 10:52

Nou nou, ik een mooi hoofdstel gekocht, past niet, de neusriem gaat ( aansnoerneusriem ) ging amper op het eerste gaatje dicht in de maat Full :o

Ik ben toen met mijn eigen oude neuysriem, een oude Kieffer aansnoer, na de winkel terug gegaan maar ze leken allemaal wel zo klein in omvang?

Ik wil geen 120 euro aan een nieuw hoofdstel uitgeven omdat ik nog heel wat andere dingen moet vervangen.

Het probleem was niet opgelost met een langer aansnoerriempje, want dat heb ik dus al geprobeerd, de neusriem zelf was gewoon erg kort waardoor hij voor de jukbeenderen kwam te liggen, als jullie begrijpen wat ik bedoel?

Alleen een andere neusriem is geen oplossing want juist de bakstukken waren aan vervanging toe en vanalles bij elkaar gooien ziet ook niet uit ;)

Ik ben dus opzoek naar een hoofdstel, liefst met aansnoerneusriem die goed breed is en betaalbaar in het zwart ;) wie o wie heeft enkele tips?
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 31-12-09 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Re: Hoofdstel met brede neusriem voor haflinger met brede kaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:53

koop een neusriem in paardenmaat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:07

kun je niet een langer aansnoerriempje halen of laten maken?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:11

Ik heb even de eerste post gewijzigd met vergeten info die jullie vraag beantwoord.

@Ciara, de aansnoerriem van mijn oude kieffer ging net, maar dat loste het probleem van de te korte neusriem zelf niet op, begrijp je?
Hij sluit niet mooi aan, stopt te vroeg.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:45

Ik heb bij mijn haflinger altijd een full hoofdstel. Momenteel heb ik een IR en een Dobert, beiden met aansnoerneusriem. De neusriem van de Dobert is groter (in omtrek) dan de IR. De IR past op het laatste gaatje en de Dobert halverwege.
Mocht je willen, dan wil ik de IR en Dobert aansnoerneusriemen wel voor je opmeten.
(is een x-full neusriem geen idee?)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 13:56

Hoi Nienkes,

zou je de dobert eens willen meten?
Het is vooral het omtrek probleem wat ik dus heb bij de meeste hoofdstellen ;)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:00

Ik heb voor mijn haf met toch best een flink stevige bouw en hoofd een Rossner hoofdstel, een full wel te verstaan, en ik kan hem makkelijk vast doen, geen laatste-gaatjes-geklooi hoor!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 14:30

Nadeel dat ik die via internet moet bestellen aangezien Divoza niet echt om de hoek ligt ;)
En een hoofdstel koop ik niet op de gok via internet vanwege die lastge pasvorm.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:37

Ken ook 2 haffies waar we hetzelfde probleem mee hadden. Hoofdstel was al maat full en alles past verder alleen de neusriem niet. Met aansnoerneusriem werd het nog erger, hebben we er er een stukje bij aan laten zetten. IR hoofdstel hadden hun ook maar die paste toen ook niet, neusriem was niet lang genoeg.

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:59

Ik heb voor Dikkie Dik een IR met aansnoerneusriem, full. Dat was het enige hoofdstel dat paste voor wat betreft de neusriem en frontriem qua omvang (hangt 14 cm bit in). En ik wilde dat de bakstukken niet met gaatjes erbij korter hoefde. Dat werkt voor mijn pony prima. Laatst kwam ik hetzelfde hoofdstel tegen bij de zaak om de hoek, want ik had het andere al een jaar of zes.... Nu zag ik ´m laatst ook op de site van Divoza. Je kan er geen buil mee vallen!!!

Laatst bleek wel dat de standaard frontriem van Kieffer full wel een halve (!!) langer is qua omvang.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:04

Ik heb een hoofdstel van pagony liggen, waarvan ik de neusriem zelf aardig groot vind
Zelf heb ik dan de silverline, maar er is ook een gewoon zwarte leverbaar zag ik hoewel dat dan weer wel een ander model is
Misschien kun je divoza bellen of ze het even op willen meten hoe lang dat stukje van de neusriem is, ik denk dat je die wel kunt gokken
Ik wil trouwens ook wel mijn neusriem van de silverline meten, maar ik weet niet of dat overeen komt met dat andere model van pagony

Citaat:
Pagony Special (art.no.: 20331)

* met brede aansnoerneusriem van ca. 45mm
* kleur zwart
* met springteugel

€ 39.95

Is nog eens een leuke prijs ook ;)

Voor mijn kruising fries met aardig groot hoofd heb ik trouwens 2 HB hoofdstellen die passen :j
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 04-01-10 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:05

Zelfde probleem hier, kort koppie en brede kaken, ik heb nu een passier hoofdstel waarbij de neusriem heel mooi past, Kieffer zat bij mijn pony niet mooi.