Ervaringen Merothisch combinatiehoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

caspara

Ervaringen Merothisch combinatiehoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:19

Hallo,
zoals al in het onderwerp staat ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met het combinatiehoofdstel van Meroth. Daarmee kun je tegelijkertijd op bit en kingekruist bitloos systeem rijden met behoud van de enkele teugelvoering. Je kunt instellen of je meer op het bit of juist heel weinig nog op het bit rijdt. Wie het heeft gebruikt weet vast wel wat ik bedoel.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die het gebruikt hebben om de overgang te maken van bit naar bitloos of om andere redenen.
Ik merk dat mijn paardje op bitloos hoofdstel met meer ruimte in de hals loopt en dat vind ik dus erg fijn aan het bitloos werken. Het sturen begrijpt ze allemaal heel goed maar de rem zit er niet goed op. Dat terwijl ze met bit heel goed terug te nemen is op kleine hulp. Dus misschien is dit hoofdstel wel de gouden middenweg voor ons? Ik vind er alleen erg weinig info en ervaringen over op het internet. Hier iemand?