Welke inch is mijn zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Welke inch is mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:00

Ten eerste: Hallo allemaal. :)

Ik ben benieuwd welke inch mijn zadel is. Dat zou ik namelijk niet weten. Maar eerst eventjes een ander vraagje: Dit zadel is toch te groot voor mij? De inch iig?

Afbeelding
Let maar niet op mijn houding. :Y) Martingaal/neusriem/mijn beugels zijn nu allemaal goed, even als mijn houding. Deze foto is van 2 maanden geleden of zo.

Weten jullie manieren om mijn zadel op te meten, zodat ik het aantal inch weet? Want dan kan ik, als ik binnenkort een nieuw zadel ga kopen (voorlopig nog niet, maar over een klein jaarje waarschijnlijk), kijken naar welke inch ik moet zoeken. :)

Alvast bedankt!

aslo

Re: Welke inch is mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:39

[HAR] Opmeten van een zadel

Hier staat uitgelegd hoe je de inchmaat opmeet. Persoonlijk vind ik het zadel idd ietwat aan de grote kant voor je billen. Vwb je bovenbeen lengte mag je dit zadel best wel hebben. Liever heel iets te groot dan net te klein. Je zult ook nog groeien en als het zadel goed past op je pony en jij kunt er fijn in zitten, lekker zo laten.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:40

Zadel is inderdaad wat groot.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 15:37

aslo schreef:
[HAR] Opmeten van een zadel

Hier staat uitgelegd hoe je de inchmaat opmeet. Persoonlijk vind ik het zadel idd ietwat aan de grote kant voor je billen. Vwb je bovenbeen lengte mag je dit zadel best wel hebben. Liever heel iets te groot dan net te klein. Je zult ook nog groeien en als het zadel goed past op je pony en jij kunt er fijn in zitten, lekker zo laten.

Bedankt. :j Jaa ik heb kleine billen, hahaha. Maar het is een fijn zadel. Van JC, veelzijdigheid. Voorlopig is het zadel nog goed genoeg, want we zijn nu toch nog niet met wedstrijden enzo bezig. Maar mijn beugels zitten nu wel 2 of 3(?) gaatjes langer.

Trouwens, jij ook bedankt Jeanneee_!

annebora45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:50

een wat ruimer zadel is wel beter om een oafhankelijke zit te verkrijgen .

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:21

qua beenlengte enz heb je dit zadel wel nodig denk ik

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:10

Is dit niet gewoon een zadel met een platte zitting? Wat heel goed is om in te rijden en te leren "zitten".

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:20

Hmm ik weet het niet precies. Wij waren op zoek naar een zadel, een niet al te dure (want dat werd ons afgeraden, aangezien Marene pas 4 is en overal nog gaat groeien), en deze werd aangepast door de zadelmaker. :j Daar was ik zelf niet bij, want moest naar school. Hij heeft het zadel toen achtergelaten bij de manege-eigenaar die ook veel verstand heeft van zadelspassen. Toen legden we hem erop en eindelijk hadden we een zadel dat pastt!. Dus ik heb niet bepaald naar de inch of soort gekeken. :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:22

Oke, dus ik heb langere benen dan bij mijn kont hoort? := Dus deze inch is wel goed? Morgen ga ik waarschijnlijk mijn zadel opmeten. :j