zadelmaker geweest, het is een kentaur geworden, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

zadelmaker geweest, het is een kentaur geworden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:12

wie heeft dit dressuurzadel en hoe bevalt het? het was werkelijk waar het enige zadel wat perfect op mijn paard lag (giga schoft)na wat kleine aanpassingen.
ik lees dat hij klein valt bij sommige? ik vind hem iig heerlijk zitten! kwaliteit van het leer lijkt me goed maar kan ik nog niet zo veel over zeggen

ervaringen? :D

goldwing

Re: zadelmaker geweest, het is een kentaur geworden, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:42

welke kentaur
er zijn meerdere modellen dressuur zadels van kentaur
Ik heb de medea II gehad vond het een heel fijn zadel en kwaliteit tegen prijs heel goed

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:44

Ik heb de kentaur elektra. super fijn zadel voor een mooie prijs !! Ik ben er erg blij mee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:47

Ik heb de penelopa, lag idd ook gelijk goed op mijn paard, ook vrij hoge schoft. Bevalt tot nu toe prima, maar ik laat ivm evt bijgekomen bespiering wel het zadel binnenkort checken, dus ik weet nog niet of het makkelijk op te vullen is. Leer is bij mij nog prima, en ik ben niet echt een vetmiep *bij deze, goede voornemen 2010*

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:38

ja hoor zadels zijn makkelijk op te vullen
Ik heb alleen een nieuwe moeten kopen omdat mijn paard toen hij goed in de bespiering zat te veel schouderactie had
Ik heb dus het speciale zadel van Passier moeten kopen voor hem want mijn kentaur ( en elk ander zadel ttrouwens ) duwde hij zelf in de galop naar achter met zijn schouderspier
Hij heeft nu dus een zadel wat speciaal voor paarden met veel schouderactie ontwikkelt is en tevens liggen deze zadels goed op andalusiers maar dat zijn ook van die paarden die op de schouder veel vrijheid nodig hebben
Maar ben altijd heel tevreden over mijn medea geweest heb er zo'n 4 jaar mee gereden op 2 verschillende paarden en zadel was nog prima in orde en ik ben ook niet zo'n poets hihi

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:40

ERg fijne zadels, zeker in deze prijsklasse!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:42

goh, mijn zadelmaker is vandaag bij mij geweest, en op mijn vraag; welk zadel vind je nou echt het bestte, zei hij, kentaur.

Een super kwaliteit, erg zacht, en hij zei dat zelfs de meest lastige paarden ( na een zadelprobleem of fysio probleem) goed lopen onder zon zadel!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:44

Mijn zusje rijd ook op een Kentaur Penelopa, ze zweert bij het zadel.
Het zadel blijft ook erg netjes, en ligt mooi op haar pony.
Pony heeft ook een redelijke schoft.

Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:09

Ik heb sinds 2 weken ook een kentaur, zit echt heerlijk! Bovendien lag hij perfect (na wat aanpassingen) terwijl ook mijn paard echt een flinke schoft heeft. Tot nu toe heel tevreden!!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:53

ik heb de penelope fit 2. hebben jullie ook fit 2? hoorde dat die klein uitviel maar mijn zadelmaker zei toch echt dat het een medium was en dat hij bij elk paard weer anders zou vallen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:54

Ik heb hem ook gehad, een artemis geloof ik. En ik vond het een hel, heb er nooit normaal op kunnen zitten. Maar goed hoorde ook later dat die zadels zijn voor mensen met lange benen en ik ben dus klein...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:55

ik heb een medea. heerlijk zadel, gaat niet zomaar meer weg :+:

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:58

Ik zit ook op een penelope volgens mij, lekker zadel hoor! Mooie zit en fijne kniewrongen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:31

randie schreef:
Ik heb hem ook gehad, een artemis geloof ik. En ik vond het een hel, heb er nooit normaal op kunnen zitten. Maar goed hoorde ook later dat die zadels zijn voor mensen met lange benen en ik ben dus klein...

ik kan idd ook niet op kentaur zitten en ben ook klein.

zijn wel mooie zadels voor dat geld, zeer goede prijs kwaliteit verhouding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:43

ik heb fit 4 voor op een flinke haf. en dan 17,5 inch geloof ik?

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:32

Ik heb nu 2,5 jaar een kentaur penelope en ben er heel blij mee. Ik verzorg het goed en heb hem aan het begin goed ingevet en hij ziet er nog als nieuw uit eigenlijk (draag de beugels wel onder het zweetblad)
Laat hem ieder jaar controleren en hij is van de zomer voor het eerst opgevuld, maar dat was ook nog niet dringend nodig. Ik vind het een heel fijn zadel voor een mooie prijs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:37

De bomen vallen smal is mijn ervaring. Een fit 2 is dus een smalle boommaat. Verder had mijn vriendin dus tot 2 keer toe een scheve. Ze had een nieuwe besteld, boommaat 3 zou moeten passen. Nou, die was veel te smal voor haar haf, en het zadel was scheef. Dus nieuwe besteld, fit 4. Deze was wederomscheef en nog te smal.
Mijn normale kwpn-er heeft een fit 3 nodig.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:15

ik ben ook fan van kentaur! ongeveer anderhalf jaar geleden heeft mijn vader de electra gekocht. Op die zelfde dag had ik een prestige gekocht i.p.v het zelfde zadel en daar het ik veel spijt van gehad. Morgen komt de zadelmaker, heb de prestige verkocht, en er komt nu alsnog een kentaur. Welke weet ik nog niet. Waarschijnlijk de electra maar de artemis leek kwa omschrijvingen die op kon vinden ook erg aanlokkelijk. Vind de kwaliteit van de zadels super! De electra doet kwa kwaliteit niets onder voor die prestige top dressage die ik had.

klopt het dat de artemis een zachte zit heeft met zitpunt wat meer naar voren? En waarom zou je er als kleiner mens niet op kunnen zitten? (ben maar ukkie van 1.67 :o )

Heb overgens nu een maandje een penelopa te leen gehad van de zadelmaker. Die vond ik afschuwlijk, kan er absoluut niet op zitten...

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:19

Ik heb nu nog een Kentaur Penelopa en vind het hartstikke jammer dat ie straks weg moet! Ik vind 'm heerlijk zitten en hij past nu nog wel redelijk, maar als mijn paard straks tijdens training de breedte in gaat, zal ie waarschijnlijk te krap gaan zitten. Erg jammer maar ja.. ben er zeer tevreden over.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:24

ik heb een kentaur artemis II en ik heb echt het gevoel dat ik meer naar voor zit. Helaas past het niet meer op mijn paard.
Ik kon er wel goed mee rijden/"in zitten" en ik ben maar 1.60m, maar welk niet op eender welk paard...
De zitting is extra diep waardoor deze eerder klein valt (ik had een 18.5 inch zitting en pas met gemak in een 17inch wintec isabell werth)
Maar ik heb met bijna alle zadels dat ik niet de volle 100% geniet heb van de kniesteunen, tenzij ik een kleinere zitmaat neem, maar dan past mijn kont niet meer 100% :o

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:03

ik had een ardemisII was een fijn zadel maar te smal voor mn merrie die ik had.kentaur valt wel degelijk smal uit! De kamers zijn hoog en smal :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:06

Ik heb ook een tijd een kentaur gehad, maar ik zat er niet lekker op en lag niet goed bij mijn merrie.
Voor mij geen kentaur meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:08

Vandaag is mijn 4e kentaur gearriveerd, de medea 2 in het bruin :+:

De artemis zit je idd meer in naar voren, viel me vandaag dus weer eens op (artemis heb ik ingeruild).
Ik zweer bij Kentaur!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:18

Fit 2 is small/medium. Ik heb mijn Kentaur Artemis I op verschillende paarden gehad, van een smalle tuiger van 1.65 en nu een normaal gebouwde KWPN-er van 1.75 en van 1.80. Nog geen paard tegen gekomen waar hij niet op pastte.

Ik weet niet hoe het bij de Penelope zit, maar Artemis valt inderdaad klein. Niet zozeer de boom, maar wel de zitting. Ik heb een 17,5" maar hij kan beter door voor een 17" zadel.

Het naar voren vallen.. Is niet zo gek, de Artemis heeft zo een rechte zweetbladen, ze lopen zelfs bijna (zo niet helemaal) een stukje naar achteren. Waardoor het zadel snel voorover LIJKT te liggen. Ik denk dat dit persoonlijk is of je dit fijn vind zitten of niet. Ik persoonlijk wel, maar ik zie ook mensen voorover vallen in dit zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:00

Niet alleen hierdoor Renee, het dieptepunt van de zitting ligt bij de Artemis gewoon meer naar voren dan bij bijvoorbeeld de Medea of de Electra!