zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:46

hallo,
Wij zijn net bij epplejack geweets, we waren beetje rond aan het kijken voor een zadel.
We stonden bij een kieffer veelzeidigheids zadel, kieffer is (bijna) de enigste met een vz naar het spring toe.
Toen kwam er iemand van het personeel naar ons toe en we begonnen een beetje te praten.
Nou zit ik met iets, mijn zit is niet goed dus ik zou dressuur zadel moeten kopen, maar ik spring ook regelmatig 1.20 en dat gaa niet lukken met een dressuur zadel dus springzadel.
Dus we dachten aan een vz zadel, maar dat was dus wee rniet alles voor mijn zit.
Nou zei hij je kunt wel een hele dure kieffer kopen maar je kan ook een springzadel en een dressuur zadel kopen maar dan een zadel tussen de 400 en 600 in kopen, je kan dan altijd een duurder springzadel kopen en een goedkoper dressuurzadel.
Nou is mijn vraag weten jullie een redelijk merk (geen zadelmarkt) wat in die prijsklasse valt?
ik wil dus geen 2dehands zadels en ik wil ze ook niet van iemand kopen alleen een merk

Sproet97

Re: zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:51

Wintec.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:53

Wintec is idd een goed merk!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:53

zat ik ook al aan te denken maar er is volgens mij maar 1 springzadel daarin en dat zadel heeft geen stof (wil alleen met stof niet helemaal maar wel stukjes)

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:14

In bleskensgraaf zit een winkel die goedkope nieuwe zadels heeft, moet je even google

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:14

Stubben ?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:45

stubben is volgens mij niet heel goedkoop, maar zal even kijken

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 18:34

deze zijn allemaal rond de 1.500 euro, dat kunnen we niet opbrengen

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:03

Ik denk niet dat je je zit echt kan verhelpen door een nieuw zadel te kopen. Kan je dit niet rijtechnische oplossen met je instructice, om nou twee zadels te kopen en een daarvan voor je zit is echt behoorlijk duur. Ik zelf zou voor een veelzijdigheidszadel gaan dan. Het is echt niet zo dat je daar niet mooi op kan zitten, het is waarschijnlijk net hoe je het heb aangeleerd te gaan zitten. Ik heb ook een tijdje scheef gezeten, maar ik reedt ook op een dressuur zadel. Dit had ik mijzelf gewoon aangeleerd en wat je aanleer kan je ook weer afleren. Ook als is dat wel een stuk moeilijker.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe duur springzadels zijn, maar voor dressuur heb je kentaur zadels rond de 700 a 900 euro. Ook ken ik knightrider zadel, die zijn in jou prijsklasse. Of ze daar ook springzadels van hebben kan ik je niet vertellen maar dressuur zadels hebben ze van kunststof en zijn zeker rond de 400 a 600 euro.

Wintec is inderdaad ook een optie. Ik zou toch wel voor een goed kwaliteit zadel gaan en niet twee hele slechtere maar wel goedkoper. :) Is wel zo lekker voor de paardenrug.

Succes ermee!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:15

JC, heb zelf vz- saphir , kan je super me springen door de dikke kniewrongen, diepe zit.

Afbeelding

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:52

Ik heb een Saint Lourdes Arwen.. 1100 kostte deze. Ik kon m alleen door door mijn gloednieuwe ex zadel voor niets inruilen.
Heb er heel veel plezier mee..Ik had veel rugpijn van mijn Passier VZ, en zelf ben ik best lang. Dit zadel is door zn ronde uitgesneden zweetbladen ruim. Kan goed me stelten kwijt:+
Verder zit hij comfortabel en is ie zacht. ik heb hem in het zwart en dan zijn de stiksels wit en de bruine lijn is dan ook zwart.

Afbeelding

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:55

je kunt een vz wintec kopen, en je hebt van die speciale losse kniewrongen, die kan je erop doen voor dressuur.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:58

elias schreef:
je kunt een vz wintec kopen, en je hebt van die speciale losse kniewrongen, die kan je erop doen voor dressuur.

elias: weet ik maar dat werkt niet zoals het zou moeten. ik wil 2 apparte zadels
visiontimes: deze is iets te duur voor als je 2 zadels moet kopen
sanurie: ik ben opzoek naar 2 apparte zadels mdat ze vz alleen aanraden voor sgw

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:59

Je kunt je zit idd wel verbeteren door met een dressuuzadel te gaan rijden. In een vzh en springzadel zit je makkelijker voorover en in een stoelzit. Een dressuurzadel helpt je om jezelf rechter en langer te laten zitten.

Je kunt kijken naar Rossner (Divoza), JC, Knightrider, Wintec.
Dit zijn zadels die het kwa prijs/kwaliteit verhouding erg goed doen. Zo kun je een dressuur- en springzadel kopen, voor iets meer dan de prijs van een Kieffer VZH.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:00

Hoihoi,

Ik heb een Thorowgood Griffin Selecta: de zweetbladen kun je veranderen in vzh. spring en dressuur. Deze kun je door middel van stevig klitteband en op 2 (dacht ik) plaatsen met drukknoopjes waar je tijdens het rijden geen last van hebt. Nieuwprijs is €594,00. Ik heb er 1 te koop omdat het niet lekker ligt op mijn pony.
Afbeelding

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:01

Zijn deze Wintec zadels dan ook niks voor jou?
De ene is helemaal glad en de andere heeft wel stof op het zadel.
Wintec Jump 500 en de Wintec Pro Jump.
Afbeelding Afbeelding

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:02

suus_romy schreef:
Ik denk niet dat je je zit echt kan verhelpen door een nieuw zadel te kopen. Kan je dit niet rijtechnische oplossen met je instructice, om nou twee zadels te kopen en een daarvan voor je zit is echt behoorlijk duur. Ik zelf zou voor een veelzijdigheidszadel gaan dan. Het is echt niet zo dat je daar niet mooi op kan zitten, het is waarschijnlijk net hoe je het heb aangeleerd te gaan zitten. Ik heb ook een tijdje scheef gezeten, maar ik reedt ook op een dressuur zadel. Dit had ik mijzelf gewoon aangeleerd en wat je aanleer kan je ook weer afleren. Ook als is dat wel een stuk moeilijker.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe duur springzadels zijn, maar voor dressuur heb je kentaur zadels rond de 700 a 900 euro. Ook ken ik knightrider zadel, die zijn in jou prijsklasse. Of ze daar ook springzadels van hebben kan ik je niet vertellen maar dressuur zadels hebben ze van kunststof en zijn zeker rond de 400 a 600 euro.

Wintec is inderdaad ook een optie. Ik zou toch wel voor een goed kwaliteit zadel gaan en niet twee hele slechtere maar wel goedkoper. :) Is wel zo lekker voor de paardenrug.

Succes ermee!

dit lost mijn probleem ook niet op maar mijn zit is al verkeerd door mijn zadel, dat is veel te groot voor mij.
een vhz heb ik nou, maar de alle merken zijn naar het dressuur toe behalve kieffer en duurder, en daar kan ik dan ook weer minder goed dressuur mee rijden.
ik kan ook je kan ook epplejack merk pakken.
De baas van epplejack heeft bij kieffer gewerkt en maakt nu de zelfde zadels alleen wat goedkopen, evengoed dus :P
een sping quur en een epplejack dressuur zou ook een optie zijn

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:04

liesenlizzy schreef:
Hoihoi,

Ik heb een Thorowgood Griffin Selecta: de zweetbladen kun je veranderen in vzh. spring en dressuur. Deze kun je door middel van stevig klitteband en op 2 (dacht ik) plaatsen met drukknoopjes waar je tijdens het rijden geen last van hebt. Nieuwprijs is €594,00. Ik heb er 1 te koop omdat het niet lekker ligt op mijn pony.
Afbeelding

dat werdt al eerder gezegt, ik vindt het verwisselen niets. heb al verschillende mensen gehoord die het hard afraden

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:05

Splendesco schreef:
Zijn deze Wintec zadels dan ook niks voor jou?
De ene is helemaal glad en de andere heeft wel stof op het zadel.
Wintec Jump 500 en de Wintec Pro Jump.
Afbeelding Afbeelding

de wintec pro jump had ik ook al gekeken, zou best een leuk zadel zijn!
Ze komen zoizo met stuk of 10 15 zadels langs en dan wordt het die het beste ligt

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:05

Ow okee... Sorry had ik niet op die manier meegekregen ;) :)
Succes met je zoektocht :)

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:08

Oke ik snap het. Het is ook lastig hoor al die zadels. Ik moet ook echt zeggen sommige zitten echt verrot. :\ Ben benieuwd welke het wordt. :)!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:05

Van JC zijn er ook fijne dressuur en springzadels !!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:08

Ik heb een springzadel van nightrider,een hele mooie middenklasser:kwaliteit goed en mooi model.
Te koop trouwens ook...Ik ben een bangerik....

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:12

-