Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Is wel zo lekker voor de paardenrug.
elias schreef:je kunt een vz wintec kopen, en je hebt van die speciale losse kniewrongen, die kan je erop doen voor dressuur.
suus_romy schreef:Ik denk niet dat je je zit echt kan verhelpen door een nieuw zadel te kopen. Kan je dit niet rijtechnische oplossen met je instructice, om nou twee zadels te kopen en een daarvan voor je zit is echt behoorlijk duur. Ik zelf zou voor een veelzijdigheidszadel gaan dan. Het is echt niet zo dat je daar niet mooi op kan zitten, het is waarschijnlijk net hoe je het heb aangeleerd te gaan zitten. Ik heb ook een tijdje scheef gezeten, maar ik reedt ook op een dressuur zadel. Dit had ik mijzelf gewoon aangeleerd en wat je aanleer kan je ook weer afleren. Ook als is dat wel een stuk moeilijker.
Ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe duur springzadels zijn, maar voor dressuur heb je kentaur zadels rond de 700 a 900 euro. Ook ken ik knightrider zadel, die zijn in jou prijsklasse. Of ze daar ook springzadels van hebben kan ik je niet vertellen maar dressuur zadels hebben ze van kunststof en zijn zeker rond de 400 a 600 euro.
Wintec is inderdaad ook een optie. Ik zou toch wel voor een goed kwaliteit zadel gaan en niet twee hele slechtere maar wel goedkoper.Is wel zo lekker voor de paardenrug.
Succes ermee!

liesenlizzy schreef:Hoihoi,
Ik heb een Thorowgood Griffin Selecta: de zweetbladen kun je veranderen in vzh. spring en dressuur. Deze kun je door middel van stevig klitteband en op 2 (dacht ik) plaatsen met drukknoopjes waar je tijdens het rijden geen last van hebt. Nieuwprijs is €594,00. Ik heb er 1 te koop omdat het niet lekker ligt op mijn pony.
Splendesco schreef:Zijn deze Wintec zadels dan ook niks voor jou?
De ene is helemaal glad en de andere heeft wel stof op het zadel.
Wintec Jump 500 en de Wintec Pro Jump.![]()
Ben benieuwd welke het wordt.
!