springsingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VeerleX

springsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:52

Heey!

ik ben van plan om een springsingel te kopen,
maar moet ik ergens speciaal op letten als ik hem koop?
natuurlijk de juiste maat ;) maar nog andere dingen?
het is voor een fjord/haflinger

groetjes

mistid

Re: springsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:25

Waarvoor zoek je hem precies?
De meeste springsingels zijn eigenlijk gewoon goed.
Als je van plan bent om met slof eraan te rijden en je doet die langs de zijkant, dan zijn ringetjes net onder het elastiek vaak handig. Wil je een borsttuig of martingaal gebruiken, dan is een lusje/knipper een vereiste.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:28

wat ik vaak het handigst vind, is een knip en niet zo'n leertje, die leertjes worden na een tijdje slapper en ik heb er vaak een zien open knappen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:33

Bij mij is de knipper er juist afgeknald tijdens de training. Goddank niet op wedstrijd. Er stond geen extreme spanning op. Heb er precies een jaar mee gedaan.

Zo'n ijzeren ringetje vind ik het allerhandigst met een leertje erachter. Dan doe je het riempje van je borsttuig eerst door het ringetjes, en dan het leertje er door. Als je een knipper aan je borsttuig hebt kun je die nog aan het ijzeren ringetje doen. Extra veilig ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:34

de knipper van mijn voortuig is juist een keer geknapt :+ haha

Calipso94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:55

dat leerstukje die jullie klipper noemen is ook s geknapt bij me pony... wèl op wedstrijd.
ik heb een springsingen met van dat gel aan de binnenkant wat dan tegen de buik aanzit.
ik heb mijn zingel nog met singelverlengers vast moeten maken, terwijl het gewoon de zelfde maat is als me gewone singel.