Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Macho_C

Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 01:10

Het is misschien heel raar en gek . maar moet het toch even kwijt , en vraag me af of iemand dit ook al heeft meegemaakt.

een aantal maand geleden heb ik een nieuwe Wintec Isabell Werth + cair gekocht ( in het bruin).
ik ben niet echt een kenner hoe je zadel moet liggen ect. ik geloof meestal de omstanders wel.
nou ik had het zadel binnen dus de vrouw van de winkel met mij mee om te kijken of het past.
meteen de weide boom ingezet aangezien hij erg dik is..
wij gepast jaa ligt goed , nog net iets te veel druk maar met een goed pad tijdelijk te verwerken, ja oke is goed ?
nu gaat mijn pony 2 weken op training bij een goede vriendin . en opeens kwam mijn boom al langs allebei de kanten eruit ? (boom zat er goed in samen met de winkeleigenaar gedaan ). Dus vandaag belde ze mij op . dat het zadel echt niet goed ligt ect. dus had ze haar eige Zadel (dezelfde in het zwart) erop gegooid met een medium boom . licht als gegoten past perfect? ... ze vertelde ook dat het zadel in heel de verhouding niet klopt?
Wat kan ik hier aan doen ?? met het zadel is nu ong. 20x gereden .. ?
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 28-12-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: cursief verwijderd

Balou_k

Re: Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:12

Aan de ene kant zou het best een fabrieksfout kunnen zijn misschien, maar ik denk dat 'mevrouw in kwestie' die er toch wel verstand van 'denkt' te hebben.
Dit wel zou moeten hebben zien dat het zadel ;

punt 1; niet goed lag
punt 2; niet goed was

'Mevrouw in kwestie' heeft er toch veel verstand van..

Nou meid ik wens je VEEL geluk :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:12

Ik neem aan dat er garantie op zit?

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 01:13

ja ik wil ook snel terug gaan indderdaad, maar ben bang dat het dan mijn schuld gaat zijn ?
aangezien zij zij dat het goed lag ect ect?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:14

Zit er dan geen garantie op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:14

Gewoon er mee teruggaan als ernog garantie opzit ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:15

Macho_C schreef:
ja ik wil ook snel terug gaan indderdaad, maar ben bang dat het dan mijn schuld gaat zijn ?

Bah.. Of het goed lag(ch) weten wij niet, daar hebben wij geen verstand van he..
Maar 'mevrouw in kwestie' wel, zij heeft er verstand van..

Ik ben bang dat ze je nog problemen gaat geven..

Ik weet wel dat je altijd netjes met je zadel bent omgegaan, het was je trots, en je hebt hem zeker niet vaker dan 20 x gebruikt ! Daar ligt het niet aan !

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 01:17

Mijn garantie bij haar zelf ( de winkel) was 3 maanden en heb hem net iets langer..
ik weet niet meer percies hoelang ik op wintec zelf heb??

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:17

Macho_C schreef:
Mijn garantie bij haar zelf ( de winkel) was 3 maanden en heb hem net iets langer..
ik weet niet meer percies hoelang ik op wintec zelf heb??

Na mij in ieder geval, rond augustus ?
En je weet niet hoelang garantie je had bij wintec zelf ?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:19

veel verstand heb ik er ook niet van maar het lijkt mij ook idd het beste om terug te gaan naar de winkel met misschien een vriendin die er meer van weet? en garantie op het zadel heb je toch nog wel!
in ieder geval heel veel succes!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:20

proberen kan altijd... als het zadel niet stuk is dan kan er misschien gewoon en andere boom in? misschein is er iets mis gegaan met die cair kussens (daar zit lucht in toch? zou sowieso bang zijn dat dat stuk zou gaan) gewoon vriendelijk uitleggen en volgens mij heb je wel een lange fabrieks garantie... maar daar moet je dan wel dat garantie bewijsje voor hebben het kan natuurlijk ook dat jou paard door het meer trainen etc zo veel veranderd is dat het daardoor raar ligt?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:21

Heb je (of je ouders, weet niet hoe oud je bent) een rechtsbijstandverzekering? Ik zou er sowieso mee terug gaan en wel zsm.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:26

Mjay schreef:
proberen kan altijd... als het zadel niet stuk is dan kan er misschien gewoon en andere boom in? misschein is er iets mis gegaan met die cair kussens (daar zit lucht in toch? zou sowieso bang zijn dat dat stuk zou gaan) gewoon vriendelijk uitleggen en volgens mij heb je wel een lange fabrieks garantie... maar daar moet je dan wel dat garantie bewijsje voor hebben het kan natuurlijk ook dat jou paard door het meer trainen etc zo veel veranderd is dat het daardoor raar ligt?

Paard heeft veelal stilgestaan ;) net weer een paar dagen mee bezig !

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:32

Mjay schreef:

zit gewoon foam in de cairkussens, dit kan dus helemaal niet lek gaan ofzo..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:40

Dat de vrouw van de winkel er misschien geen verstand van heeft is balen, komt wel vaker voor. Maar ik neem aan dat je vriendin ook geen zadelmaakster is? Dan kan je ook niet weten of een zadel perfect ligt lijkt me.

Maar ik zou er zo snel mogelijk mee teruggaan, het niet passen is 1 ding maar de bomm hoort er niet uit te steken.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:48

Bij de meeste zadels zit toch een jaar lang garantie op de boom? Teruggaan met die rommel..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:13

Macho staat nu bij mij op stal het zadel lag absoluut niet goed het drukte zichzelf helemaal omhoog. heb een kennis gebeld die zadelmaker is en gevraag hij zegt dit klopt absoluut niet. heb nu mijn eigen wintec isabell met cair erop liggen uiteraard in overleg met eigenaar en zadelmaker maar er moet toch een oplossing komen. eerst was de pony alleen aan het bokken wilde niet wijken etcetera heb gister met mijn eigen zadel gereden en had een vlotte,vrolijke en wijkende pony!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:50

Ik snap het verhaal niet zo , er is een breder kopijzer ingezet , maar toch was er nog teveel druk ?

Dat kan dan niet in de breedte zijn geweest , bedoel je dan dat het zadel te dicht op de schoft lag ?
Of wel dat hij in de breedte klemde ? Want dan was het kopijzer dus te smal.

Vervolgens blijkt een ander zadel , met het standaard veel smallere kopijzer wel goed te passen. Daaruit concludeer je dan juist weer het tegenovergestelde : dat jouw kopijzer te breed was.

Vervolgens komt het verhaal dat het zadel zichzelf omhoog drukte , zoals ik dat lees betekend dat weer dat het kopijzer juist te smal was waardoor het zadel niet goed om je paard heen zakte , maar er teveel bovenop bleef liggen.

Ik bedoel : wat is het nou :?

Was jouw kopijzer nu te smal of te breed ?
En hoe ziet het er nu uit dan , hoe is het kapot gegaan ?

Was het kopijzer te smal maar is het door jouw brede paard en jouw gewicht in het zadel , tòch naar beneden geduwd terwijl het daarvoor te smal was , waardoor het kopijzer door de spanning beschadigd is , of wat...? :)

Het probleem is niet helemaal duidelijk.

Maar als jij het zadel speciaal hebt laten aanmeten en aanpassen op je paard , en er verder niet meer zelf aan geprutst hebt , en het zadel netjes behandeld hebt , dan moet het gewoon garantie zijn.

Kijk , als je het zadel bvb. op een rare manier weghangt , of op een totaal ander paard gebruikt , of er is een keer een ongelukje mee gebeurd waardoor er beschadigingen kunnen ontstaat , dan is het natuurlijk weer een heel ander verhaal :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:50

het is inmiddels opgelost. maar haar kopijzer was te smal terwijl dat de extra wijde boom is en de mijne met een medium boom die lag goed. en nee die wijde was echt te smal

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:39

Maar dat is toch een raar verhaal :D

De extra wijde die ze dan had , die was te smal zeg je.
Maar de Medium maat van jou (die veel SMALLER is juist !) die zou wel breed genoeg zijn.

Dat kan niet kloppen.

OF jij hebt geen Medium maat maar eentje die nog breder is dan de XL van haar , OF zij heeft helemaal geen XL maat kopijzer , maar juist een XS.

Gezien het hele verhaal lijkt me dat nog het meest logisch , dat haar kopijzer gewoon een smalle maat was , in plaats van een brede.

Dan klopt alles dat jullie meegemaakt hebben namelijk wel :)

Welke kleur waren haar en jouw kopijzer ? :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:42

het klopt wel. die van haar was te smal en die van mij goed. en ja mijn kopijzer de zwarte die was echt een zwarte maat en haar witte echt een witte maat dus het zadel klopt niet. ben er mee naar 3 winkels geweest en zeggen allemaal hetzelfde. w.o. kerckhaert, stahro en hyporama. maar als het goed is is het opgelost. en hij was echt te smal want hij kwam vanvoor omhoog en niet vanachter

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:46

Blijft een raar verhaal : een XL is te smal , maar een (veel smallere) M is wel breed genoeg :P

Ergens klopt er iets niet , maargoed , wel fijn als het nu opgelost is , daar gaat het maar om :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:16

nu , hier de dame in kwestie

krijg eergisteren een mailtje en snapte ook geheel niks van het verhaal ,
onze 1e reactie was als zwart nu wel past wit niet , simpel zwart er in moet die dus weer goed zijn
betekend wel dat paard ENORM is afgevallen!

maar volgens meisje wat hier geweest is is paard alleen maar aangekomen en nog dikker geworden
(waarop ik dan denk uh is dat andere zadel dan nog wel goed? maar okee)

dat nu in de winter ipv op vette weide de haflinger wat afvalt dat vind ik niet zo vreemd ,
wel dat bij de witte vork het zadel omhoogkomt / te smal zou zijn

terwijl volgens de woorden een exact het zelfde zadel met zwarte boom wel goed ligt
dan klopt er iets niet ergens ..

maar okee ondanks dat we nu dicht zijn en ik herstellende van het een en ander
netjes mail beantwoord , ook gemeld dat ik er niks van snap
en gezegd kom maar wintec meter halen kan je alvast zelf nameten
kom je er niet uit , volgende week ben ik er weer

maar nee .. vervolgens komt er hier aan mijn deur terwijl we DICHT ZIJN savonds laat
COMPLEET vreemde mensen ,

een hele boze meneer en een meisje die zich zorgen maakt
over 350 euro per maand , omdat ts paard nu bij haar in training staat ivm haar examen jaar geen tijd heeft ,

deze mensen zeggen MET PAARD EN ZADEL dus half nederland rond gereden te zijn
(starho ligt op 1,5 uur !!! rijden hier vandaan)
en komen hier aan het hek geld terug eisen voor het zadel ??
de mensen naar binnen uitgenodigd van vertel nu eerst eens waar het over gaat
wie bent u waar gaat het over wat is het probleem ????

na veel elf en zevenen komt er uit dat de vork "uit het zadel komt"
wat duid op een defect aan het zadel
maakt hem alsnog niet smaller , dus begrijpen doe ik het nog niet

heb het gehele zadel nog niet gezien
ts had/heeft geen paar dagen tijd
ts heeft NIET eerst contact met ons gezocht maar begint hetze
heb ts gemeld dat er garantie op het zadel zit op FABRIEKS fouten , lijkt me niet meer dan logisch :Y)
zadel heeft 1e 2 maanden goed gelegen , heb er ook zelf met deze pony en dit zadel gereden
daarna paard en zadel niet meer van dichtbij gezien

ts komt morgen nu (ja we zijn nog steeds "op vakantie" zouden ook eigenlijk weggeweest zijn ware het niet dat ik te ziek werd) zadel brengen en dan gaan we eerst eens kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is

indien hij defect is word deze opgestuurd naar de leverancier welke het zadel zal nakijken
en bij fabrieksfout het zadel of onderdeel zal repareren of vervangen

kan je heel boos op mij worden voordat je mij inseint
maar daar gaat het probleem echt niet van weg ..

maar ts wil dat dan wil binnen 3 dagen rond hebben ...

nu 3 dagen gaan wij echt niet redden , zeker niet nu met oud en nieuw en groothandel
die OOK dicht is

maar we gaan er wel alles aan doen om dingen zo snel als mogelijk te regelen , zoals we altijd doen

vind deze gang van zaken uiterst nare smaak hebben
en begrijp niet dat wij als verkopende partij van dit nieuwe isabella werth wintec zadel
als laatste worden ingeseind dat er een probleem is

als ts gewoon normaal even geduld had gehad en met zadel naar ons had gekomen
of wij naar pony en zadel (as week dus ..)
maar nee ,

weet ts soms meer dan wat ze zegt ? daar je bang bent dat het je eigen schuld is ??
Macho_C schreef:

ja zadel lag goed , mankeerde niks aan , maar er kan ALTIJD een fabrikage foutje zitten wat zich niet
in een paar dagen uit, kan zomaar , daar we zadel nog niet hebben gezien kan ik daar nog geen oordeel
over geven

heel simpel .. heb het al meermaals gezegd tegen je ts
en zal het hier weer vermelden

indien er een fabrieks fout zit word dat opgelost
aan de leverancier hoe , hetzij of repareren hetzij vervangen voor nieuw zadel
als het geen fabrieks fout is , maar door me god weet wat je er mee gedaan hebt
kapot is gegaan , gaan we kijken of we het zadel kunnen
(laten) repareren voor je tegen zeer gunstig tarief

zo simpel is het , niks meer niks minder

begrijp me god echt niet waarom je der zo'n enorm probleem van gemaakt hebt
voordat je mij hebt gesproken ,
vreemde mensen naar mijn deur stuurt , voordat je mij hebt gesproken
en nadat je me hebt gesproken en wij hebben gezegd joh meis we gaan je zadel bekijken
en gaan het probleem gewoon oplossen dan als nog er een bokt topic tegen aan gooit ..

heb echt nog steeds geen idee wat te verwachten van het zadel
maar dat zien we morgen wel

dus ts nu stoppen met zorgen maken morgen kijken we verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:18

pmarena schreef:
Blijft een raar verhaal : een XL is te smal , maar een (veel smallere) M is wel breed genoeg :P

Ergens klopt er iets niet , maargoed , wel fijn als het nu opgelost is , daar gaat het maar om :)

dat was precies wat er aan de hand was, de maatvoering klopte blijkbaar niet en de XL was geen echt XL, zo lees ik het althans...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:20

volgens meneer en meisje klopte de vorken wel
nu dan is 1e reactie de kussens
maar we gaan het morgen wel zien
nog nooit problemen gehad met deze zadels
eens moet de eerste zijn niet waar