Ik ben opzoek naar een dressuurzadel voor mijn e-pony met een normale schoft. Ik heb ooit op een ainsley vanguard gezeten en dit beviel me wel. Na op internet te hebben gezocht kwam ik ook uit bij euroriding jade. Ik zoek een zadel waarbij je zacht en gesloten zit. Verder heb ik niet veel wensen.
Kan iemand mij adviseren welk zadel fijner/beter is? En de boommaat wordt bij deze zadels aangegeven met fit. Op internet staan veel zadels met fit nr.3. Is dit een normale/medium boom of neigt hij meer naar breed?
Ik heb een jade te koop, ligt nu ook op een E-er met hoge schoft, zie onderschrift. Ik heb toevallig van de week op een ainsley gezeten maar daar had ik niet zoveel steun als bij mijn jade. Baal er erg van dat het niet past op het paard waar het op moet passen, anders had ie echt niet weggegaan!
het beste zadel is er eentje die goed past op het paard en waar jij lekker op zit, je kan je helemaal vastbijten op deze twee modellen, maar als ze beide niet goed liggen op je paard kom je niet ver.
Laat een zadelmaker komen met veel verschillende zadels en merken, kies dan het zadel uit wat en goed ligt en waar jij lekker in zit.