LG Zaum of Gluecksrad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

upperlady

LG Zaum of Gluecksrad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 14:54

Ik zit eraan te denken om deze aan te schaffen voor mijn merry maar ik zou graag jullie mening over dit hoofsttel willen hebben. Wat vinden jullie hiervan en Wat zijn jullie ervaringen?
Hier een foto.....
Afbeelding

Alvast bedankt!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:02

Het zou niet mijn keuze zijn. Er zit ten eerste een hefboom in, het is dus scherp en maakt het lastig om precies te weten welke druk je op het hoofd geeft. Je werkt er met andere woorden snel te scherp meer in, vergelijkbaar met een mechanische hack. Wat me er onhandig aan lijkt is dat het 'wieltje', hoewel het natuurlijk bedoeld is om rond het middelpunt te draaien, volgens mij ook vrij snel om kan klappen.

Waarom wil je hier voor kiezen en niet voor een andere bitloze optoming? :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 27-12-09 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:03

Ik heb dit hoofdstel sinds een paar weken, en ben er super tevreden over..
Ik gebruik hem op het zelfde standje als op je foto, en hij loopt er heel goed op.. persoonlijk vind ik het veel beter gaan dan op de side pull (daar reed ik eerst mee)

Hij is zijn geld zeker waard..

hij klapt bij mij niet om..

edit: ik kies voor bitloos vanwege een hangend rooster..

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 15:04

Ik ben nu aan het rondkijken voor een bitloos hoofdstel, een kennisje reed hier ook mee en het paard liep erg erg fijn op. Door die wieletjes kun je de scherpte van het bit instellen,was mijn idee hier achter.....

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:14

elanor schreef:
Het zou niet mijn keuze zijn. Er zit ten eerste een hefboom in, het is dus scherp en maakt het lastig om precies te weten welke druk je op het hoofd geeft. Je werkt er met andere woorden snel te scherp meer in, vergelijkbaar met een mechanische hack. Wat me er onhandig aan lijkt is dat het 'wieltje', hoewel het natuurlijk bedoeld is om rond het middelpunt te draaien, volgens mij ook vrij snel om kan klappen.

Waarom wil je hier voor kiezen en niet voor een andere bitloze optoming? :)

ik heb dit systeem ook en ben er erg tevreden mee.
Als je de teugels op deze manier bevestigd heb je inderdaad een hefboom. Maar je kunt ook zonder hefboom rijden (doe ik dus) door de teugels vast te maken tussen bakstuk en kinriem. Dan is er geen hefboomwerking.
Verder heb ik aan het begin nog een bontje omde kinketting gedaan. Vond dit te heftig. Maar geloof dat ze ook met een leren riempje te koop zijn aan de onderkant.

Dat het wieltje om geklapt is is mij ook nog nooit gebeurd. Zou ook niet weten hoe?
het enige nadeel dat ik heb is dat mijn pony een fijn hoofdje heeft en de wielen dan vlug te groot kunnen zijn: Dat het tegen de jukbeenderen aan komt en lager hangen kan dan niet vanwege de druk op de neus.

upperlady

Re: LG Zaum of Gluecksrad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:19

Nou ja mijn paard heeft een vrij groot hoofd dus ik ben niet heel bang voor de ringen die misschien groot vallen. Het zal ook wel verschillen tussen een pony of paard van beina 180....hahahah

furyke

Re: LG Zaum of Gluecksrad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:21

ja dan zal het inderdaad wel meevallen.
Bij mijn pony past t nog net. maar kleinere hoofdjes raad ik dan af.