Boomloos zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 16:28

Het zadel van mijn pony is al behoorlijk oud en de kussens zitten vol bobbels, nou kan ik het wel op laten vullen maar het is ook gewoon overal beschadigd dus mijn moeder en ik waren het er wel over eens dat het tijd word voor een nieuw zadeltje.
Nou heeft Brian een hele moeilijke rug, hoge schoft en weke rug (Hij is 27) dus een zadel vinden is niet echt heel makkelijk.
Nu zaten we te denken om een boomloosje te kopen. Wie heeft daar ervaring mee? welk zadel vinden jullie fijn? En hoe is de drukverdeling?
Ik ben benieuwd :P

xJustMe6

Re: Boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 18:43

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:12

Toevallig heb ik de Barefoot Cheyenne Dry-tex en ik ben er superblij mee!
Ik ben met mijn paardje naar Equixantos (een van de leveranciers van Barefoot) gegaan en daar hebben we een aantal zadels gepast, en toen kwamen we op dit zadel uit. Ik vond het fijn dat we daar heen gegaan zijn, want nu weet ik zeker dat hij goed past.
Dus als ik jou was, zou ik gewoon even langs gaan bij een Barefoot leverancier met je paardje en daar een paar zadels passen! En als hij goed past maar je twijfelt nog, kan je ook een testzadel aanvragen, die mag je dan een week testen.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:16

een boomloos zadel past ook niet altijd... En een paard met een moeilijke rug zou ik het helmaal niet doen... als hij als 27 zal hij wel wat ingevallen zijn om de rug? Dan kun je beter een goed boomzadel doen.

Nickyskeet.nl doet boomloos zadels passen. Want ook een boomloos zadel kun je niet zelf passen!!! En dat is iets wat heel veel mensen vergeten...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:23

Nickyskeet.nl is inderdaad heel goed, bij mijn paardje ook gedaan. Heb ook een drytex :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 22:45

Bij ons in de buurt zit er een leverancier die aan huis komt passen dus ik was van plan om die maar eens te bellen voor een afspraak.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 22:46

Anoniem schreef:
een boomloos zadel past ook niet altijd... En een paard met een moeilijke rug zou ik het helmaal niet doen... als hij als 27 zal hij wel wat ingevallen zijn om de rug? Dan kun je beter een goed boomzadel doen.

Nickyskeet.nl doet boomloos zadels passen. Want ook een boomloos zadel kun je niet zelf passen!!! En dat is iets wat heel veel mensen vergeten...

Hij is eigenlijk zo goed als niet ingevallen om de rug, passend boomzadel vinden is overigens altijd al moeilijk geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:49

oke dan zou een boomloos zadel misschien wel een idee zijn ja. Maar zorg er voor dat iemand komt passen die er verstand van heeft!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 22:51

We hebben hier in de buurt al een leverancier gevonden die aan huis komt passen dus dat gaat wel goed komen! Bedankt voor de tip!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:51

Ik heb ook een cheyenne dry-tex zadel op mijn fjord sinds mei, dus met het nieuwe vps systeem.
Ik ben er zeeeeeeeeer tevreden over...zowel voor mezelf als hoe mijn fjord er onder loopt..

Ook ik heb het bij nickys keet gekocht...

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:38

Tot nu toe is iedereen positief over de cheyenne dry-tex, ben ik wel blij om. Heb met mn moeder overlegd en we gaan er ook om bij nickys keet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:40

Goede keuze! Succes en ik hoop dat het ook voor jullie wat is!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:51

Ik hoop het ook :o