Halsterhoofdstel nylon, Goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rii1993

Halsterhoofdstel nylon, Goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 12:00

Anoniem

Re: Halsterhoofdstel nylon, Goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:18

Ik ben bang dat nylon gaat schuren. Je kunt beter leer of biothane nemen. Is wel wat duurder maar wel beter van kwaliteit en het is een stuk mooier (vind ik)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:00

Anoniem schreef:
Ik ben bang dat nylon gaat schuren. Je kunt beter leer of biothane nemen. Is wel wat duurder maar wel beter van kwaliteit en het is een stuk mooier (vind ik)

Onzin. Ik gebruik deze Libby's hoofdstellen al jaaaaaren en dat heeft nog nooit tot problemen geleid, bij geen van onze paarden. Daarnaast weet ik van diverse andere mensen dat ze hier al jaren probleemloos mij rijden. Prima spul voor en nette prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:29

het is meer een "eigen ervaring" als mijn paard lang een halster om heeft. In de zomer. En met lang bedoel ik meer dan 2 a 3 uur perdag. Krijgt hij plekjes. Maar met leren halsters is dit niet zo. En Ik neem aan dat je geen halster hoofdstel koop als je er slechts 1 uur per dag mee rijd?

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 10:46

nee, ik rijd er meestal wat langer mee ;)
vooral voor buitenritten is het wel handig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:43

Anoniem schreef:
het is meer een "eigen ervaring" als mijn paard lang een halster om heeft. In de zomer. En met lang bedoel ik meer dan 2 a 3 uur perdag. Krijgt hij plekjes. Maar met leren halsters is dit niet zo. En Ik neem aan dat je geen halster hoofdstel koop als je er slechts 1 uur per dag mee rijd?

Het verschil tussen een gewoon halster en een Libby's is dat Libby's veel zachtere stof is, die niet schuurt. De keerzijde daarvan is natuurlijk dat het spul ook minder sterk is dan een stalhalster, maar eigenlijk moet je die twee zaken ook niet op die manier vergelijken.
Die schuurplekjes van een haslter herken ik, daar had mijn paard ook weleens last van, maar die Libby's hebben op datzelfde paard nooit problemen gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:52

oke :) zelf gebruik ik een marylot. Daar ben ik heel tevreden over! maar het prijs verschil is nogal groot. Mijn marylot was namelijk 95 euro (heb een crosslink dus halster, bithoofdstel, kluislins bitloos en side pull)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:46

Anoniem schreef:

Ik heb jaren met nylon halsterhoofdstel gereden, ook van Libby's en rij over het algemeen toch wel iets langer dan een uurtje. Heb er trainingen mee gereden van gerust 6-7 uur. De hoofdstellen van Libby's zijn niet te vergelijk met een simpel stalhalster.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:59

Het schuren ligt er denk ik ook aan wat voor huidje je paard heeft. Een vriendin van mij die dezelfde singel wilde gaan gebruiken als ik heeft een AV, die wondjes/plekjes van de singel kreeg. Terwijl mijn IJslander nergens last van heeft.

De halsterhoofdstellen van Libbys vind ik leuk, prijs is ook leuk. Jammer dat ik al veel te veel hoofdstellen heb :o

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:39

Hij ziet er over het algemeen degelijk uit.
Maar nylon kan inderdaad zoals gezegt gaan schuren vooral als het paard gaat zweten op de plekken waar het halsterhoofdtel zit.
Wat dat betreft kan je dan beter een lederen aanschaffen.

Als het voor korte ritjes is kan het inprincipe wel of als je paard geen gevoelige huid heeft.
Maar anders zou ik geen nylon nemen in ieder geval.