Pannekoekzadel.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Pannekoekzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:38

Hoi.
Ik had een vraagje: wat is een pannekoek zadel en hoe ziet het er uit en wat is de functie ervan?

Groetjes Suzan

psalm_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:27

Een pannekoekzadel is helemaal plat en is geloof ik voor alleen shetlanders.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:02

als je de zoekfunctie gebruikt vind je hier veel over bijv. [HAR] Hoe zit een pannenkoekzadel?

Citaat:
Omdat een pannekoekzadeltje wél normale stijgbeugels heeft, maar geen boom en ontzettend plat is, word er juist gezegd dat deze zadeltjes zelfs schadelijk kunnen zijn voor de rug en ruggengraat van je pony....
Door de stijgbeugels komt er ontzettend veel druk op de rug/ruggengraat, en dit wordt niet goed verdeeld zoals wel bij echte boomloze zadeltjes....

Daarbij rijdt het ook écht niet fijn; het is echt alleen maar om te zitten en wat houvast te hebben, als je gaat rijden, zelfs al is het bakhobbelen, kun je zelfs nog beter zonder zadel rijden.

en zo meer reacties in dat topic ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:03

zijn inderdaad hele platte zadels..
http://www.ooteman.nl/afbeeldingen/prod ... grider.jpg

Als je hier mee op je pony gaat lichtrijden, dan komt alle druk op 1 of 2 wervels terecht, zeer slecht voor de rug van je pony.
Deze zadels zijn eigenlijk alleen geschikt voor echt hele jonge kinderen, om alleen mee te stappen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 09:56

psalm_b schreef:
Een pannekoekzadel is helemaal plat en is geloof ik voor alleen shetlanders.

Oke bedankt voor je reatie!!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 09:57

Lisa_Dries schreef:
als je de zoekfunctie gebruikt vind je hier veel over bijv. [HAR] Hoe zit een pannenkoekzadel?

Citaat:
Omdat een pannekoekzadeltje wél normale stijgbeugels heeft, maar geen boom en ontzettend plat is, word er juist gezegd dat deze zadeltjes zelfs schadelijk kunnen zijn voor de rug en ruggengraat van je pony....
Door de stijgbeugels komt er ontzettend veel druk op de rug/ruggengraat, en dit wordt niet goed verdeeld zoals wel bij echte boomloze zadeltjes....

Daarbij rijdt het ook écht niet fijn; het is echt alleen maar om te zitten en wat houvast te hebben, als je gaat rijden, zelfs al is het bakhobbelen, kun je zelfs nog beter zonder zadel rijden.

en zo meer reacties in dat topic ;)

Oh, sorry ik had de zoekfuctie niet gebruikt.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 09:58

biancavos schreef:
zijn inderdaad hele platte zadels..
http://www.ooteman.nl/afbeeldingen/prod ... grider.jpg

Als je hier mee op je pony gaat lichtrijden, dan komt alle druk op 1 of 2 wervels terecht, zeer slecht voor de rug van je pony.
Deze zadels zijn eigenlijk alleen geschikt voor echt hele jonge kinderen, om alleen mee te stappen.

Okè ik vind ze heel eng er uit zien!!