Rossner zadel op C pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

Rossner zadel op C pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:28

hoi!

Ik heb mijn pony's verkocht en zit dus nu nog met een zadel.
Een heel mooi Rossner America zadel een 17 inch.
Nu mag ik een C pony bijrijden. hij is 1.30
Het is een welsh.

Maar nu de vraag of dat zou gaan passen
Ja misschien of gewoon nee niet eens proberen.

Dus met andere woorden gewoon een keer proberen of het zadel gewoon bij voorbaat al thuis laten liggen.

(Zadel gaat de verkoop niet in!!)

gr Saskia

Anoniem

Re: Rossner zadel op C pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:16

even een zadelmaker bellen en hem laten passen.. Zelf kun je dat namelijk niet zien(of je moet een opgeleiden zadelmaker zijn maar dat lijkt me niet als je deze vraag stelt)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:49

Ik zou hem eerst gewoon passen. Dan kan je zelf al beoordelen of je de zadelmaker langs laat komen of hij echt wel past, maar als je zelf al ziet dat het niet past zou ik nieteens meer de moeite nemen om een zadelmaker te laten komen.

Ik heb goede ervaringen met Rossner springzadels op alle soorten en maten. Van een B pony tot op een paard.

Wat voor zadel ligt op het moment op de pony? Omdat je hem mag bijrijden neem ik aan dat er al wel een zadel bij de pony zit.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 15:26

Jaa er zit wel een zadel bij de pony maar die is eigenlijk te klein voor mij. dat is een 15 inch wintec zadeltje.

Mijn zadel heeft op een ranke D pony gelegen op een normaal gebouwde E pony en op een rond geribt paard van 1,65

dus past ook op vrijwel alles.. maar kleiner dan die D pony heb ik nog nooit geprobeert.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:30

Kan goed zijn dat het zadel te lang is voor de rug van de C pony. Kan ook zijn dat het vwb lengte mss net past, maar dat de boom niet past. Etc. Dus eigenlijk een zadelpasser er naar laten kijken.

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:44

als het de goede boommaat is en inderdaad het zitvlak niet te groot is moet het kunnen.
dus het beste is even een zadelmaker laten kijken of.. vragen welke maat (boom en inchmaat) zadel de pony altijd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 07:57

Lunapoes: de als de boom en de inch maat goed zijn betekend niet dat het zadel altijd past hoor.. De vorm van de kussen de breedte tussen de kussens enz. dat bepaalt of het zadel goed licht.
daarom vind ik het ook vreemd dat het zadel van de ts op een D een E en een paard zomaar goed lag zonder dat er iets aanpast is... maargoed ik neem aan dat ze er een zadelmaker bij heeft gehad om het zadel te passen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:12

aslo schreef:
Kan goed zijn dat het zadel te lang is voor de rug van de C pony. Kan ook zijn dat het vwb lengte mss net past, maar dat de boom niet past. Etc. Dus eigenlijk een zadelpasser er naar laten kijken.

Een 17 inch zadel op een C pony lijkt mij zowiezo al erg groot/lang. Volgens mij heeft een Rossner ook nog best grote keilkussens, dus wordt dan nog langer. Een zadelmaker moet je er altijd naar laten kijken.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:19

Als je hem wilt verkopen Sas, dan heb ik wel interesse O:)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:06

Mijn c pony heeft een 17 inch zadel en dat is qua inch maat echt niet te groot.
De c pony die ik een tijd geleden verkocht heb was heel rank en had ook een 17 inch zadel
wat qua inch maat ook prima lag.

Ook heb ik toevallg een rossner op mijn C gehad maar de kussen lagen absoluut niet goed
maar dat verschilt per paard of pony in dit geval.

Zou zeggen laat er eens een zadelkamer bij komen, voor de inch maat hoef je je in elk
geval een zorgen te maken.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:21

Wat Coby zegt, vind ik ook. Mijn C-pony heeft een korte rug. Ik heb het zadel van mijn zus er wel eens opgelegd (17 inch), maar dat ziet er gewoon niet uit. Mijn pony is absoluut niet de dunste, maar wel vrij kort (en is ook nog 1,36,5 cm!). Ik vind het er persoonlijk niet uitzien. Het zadel is dan gewoon veel te groot.

Ik heb nu een 16/16,5 inch JC zadel (moet je maar net zien aan te komen), en ik pas er zelf gelukkig makkelijk in!! Welke Rossner wil je dan nemen? Dan zou ik zeker niet de grofste nemen!! Maar dat is qua inch. Voor de boommaat moet je gewoon even een zadelpasser laten langskomen. :j

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:30

Cisss ik heb nog een rossner zadel liggen.. het is een rossner amerika.