winkel voor pony en ezel gebruikers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Is er behoefte aan een pony en ezelsportwinkel?

Poll eindigt op

Is er behoefte aan een winkel gericht op pony en ezel gebruikers?
1 (0%)
Ja O
18 (17%)
Nee O
9 (8%)
Zou je ook een onbekent merk kopen als deze wel op je pony past?
Geen stemmen
Ja O
23 (22%)
Nee O
2 (1%)
Zou je hier aangepaste deken kopen?
Geen stemmen
Ja O
18 (17%)
Nee O
7 (6%)
Zou je hier tussenmaten hoofdstellen en halsters kopen?
Geen stemmen
Ja O
20 (19%)
Nee O
5 (4%)
Graag reacties sturen naar lvoversteeg@gmail.com
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 103

aikon

winkel voor pony en ezel gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 13:47

Hu? :+ Ezels? Ja, ook ezels.

Ik ben iemand die 2 mooie kruizing arabieren heeft en altijd erg veel moet zoeken om passende hoofstellen/ halsters en dekens te vinden. Als puntje bij paaltje komt zit ik toch weer achter de naaimachien. Voor ezels is er praktisch niks te krijgen, en moet er veel zelf opmaat gemaakt worden.

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met "vreemde" maat pony's en ezels, en of er een markt voor is. Zijn er pony gebruikers (jong en oud) die dit probleem ook hebben?

Op paarden gebied word je dood gegooit met artikelen, die mijn neus weer voorbij gaan.

Please laat het me weten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:54

Ponymaat is inderdaad vervelend, altijd nog te groot, probeer maar eens een fatsoenlijk halster of vliegenkap voor een Welsh A te vinden... Om van te janken. Shetlandmaat is vaak alsnog veel te groot en veulenhalstertjes zijn meestal niet stevig genoeg.

8nnemiek

Re: winkel voor pony en ezel gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:58

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:24

er is denk ik wel een beetje markt voor maar niet zoveel als normale ruitersport ;)
misschien een internetsite of weet ik veel wat :o
zelf heb ik er niet zo'n last van, maar je hoort vaak van paarden die net tussen COB en FULL inzitten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:01

Idd hier ook, welsh sectie A, heb me onlangs dood gezocht naar transportbescherming (degelijke kwaliteit en hoog). Ik bestel nog wel eens in Engeland, hebben ze wel voldoende keus in die maatjes, ook leukere spullen dan wat hier te vinden is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:03

melsh schreef:
Ponymaat is inderdaad vervelend, altijd nog te groot, probeer maar eens een fatsoenlijk halster of vliegenkap voor een Welsh A te vinden... Om van te janken. Shetlandmaat is vaak alsnog veel te groot en veulenhalstertjes zijn meestal niet stevig genoeg.

Dit heb ik ook bij mn shet.. Schiet niet op met halsters. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:04

Alles wat ik voor mijn shets koop is meestal toch te groot, ondanks dat het maat shet is. Heel jammer...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:20

Mijn merrie wil wel nog eens een shethalster passen, ook veulenhalster, maargoed zoals al gezegd, die zijn verre van sterk. Ik vind de halsters van eskadron geweldig, alleen mijn merrie hoeft haar oor maat plat te leggen en ding ligt er zo af, vooral eskadron moet kleiner gaan ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:29

Citaat:
Hier heb je ook al ezel en pony artikelen
http://www.horseshopinternational.nl/
Hier heb je ook al ezel en pony artikelen :j

Ik heb even naar deze site gekeken maar ik vind de keuze erg beperkt voor shet en ezels.. Aicon wil graag iets bedenken om de keuzemarkt te vergroten voor deze doelgroepen waarbij ze ook openstaat voor andere materiaal probleem in andere maten.

Wat zouden de mensen die problemen hebben met de juiste maten vinden nu precies willen? (materiaal, verstelbaar/opmaatgemaakt, soort dekens enz)

Zijn het vooral minishet en welsh A maten die problemen geven?

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:03

Het zijn niet alleen de maten voor minishet en A-pony's. Ik heb er ook heel erg last van met mijn B-pony. En dan met name hoofdstellen, dekens en halster.
Bij hoofdstel is het steeds dat de neusriem te laag hangt en te groot voor om de neus. Als ik er gaatjes bij maak om het hoger te hangen, hou ik zo'n vervelende lange flap over. De frontriem is meestal te klein, vooral als ze hun wintervacht hebben en de keelriem altijd veel te lang.
Halsters is ook een ramp. Voor 'n A-pony gebruik ik veulen halsters. Die passen niet op een B-pony, maar een pony halster is weer net wat te groot. Het zakt helemaal weg achter de oren en vaak hangt de neusriem ook veel te laag.
Niet al te dure waterdichte ponydekens(zowel gevoerd als ongevoerd) vind ik ook moeilijk te vinden. Vaak hebben ze de grotere maten en/of de hele kleine maten, maar dan weer net niet voor een A- of B-pony.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:40

Altijd op zoek naar hoofdstellen met frontriem full en bakstuk pony,ZONDER neusriem en teugels,want die gebruik ik toch niet.

Frontriemen word je overal mee doodgegooit,maar losse bakstukken en kop-(?)stukken zijn moeilijk te vinden.
Er is vast wel een markt voor losse onderdelen....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:15

Lijkt me ideaal, zo'n winkel. Wordt alles daar dan op maat gemaakt? Ik ben bijvoorbeeld van plan om mijn niet hele grote maar wel errug brede IJslander te laten betuigen maar zie maar eens een passend borsttuig te vinden ergens 8)7 Dus ik houd me aanbevolen als iemand me van advies kan zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:55

No_No schreef:
Citaat:
Hier heb je ook al ezel en pony artikelen
Hier heb je ook al ezel en pony artikelen :j

Ik heb even naar deze site gekeken maar ik vind de keuze erg beperkt voor shet en ezels.. Aicon wil graag iets bedenken om de keuzemarkt te vergroten voor deze doelgroepen waarbij ze ook openstaat voor andere materiaal probleem in andere maten.

Wat zouden de mensen die problemen hebben met de juiste maten vinden nu precies willen? (materiaal, verstelbaar/opmaatgemaakt, soort dekens enz)

Zijn het vooral minishet en welsh A maten die problemen geven?

Welsh a vind ik zeker niet makkelijk, vind maar eens een hoofstel en bit wat een welsh a past, passen bakstukken wel, is neusriem weer te groot of omgekeerd, vaak moeilijk. Ook goed halster vinden valt niet mee. Deken heb ik niet zo'n probleem mee, heb mn merk daarvoor gevonden ;).
ook mentuig is volgens mij niet zo makkelijk, maar daar mag ik volgend jaar aan geloven ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 12:45

He no_no, je schrijft aikon toch echt met een K. Weet je dat nou na 3,5 jaar nog nie?

Met bitten kom ik ook vaak teleurgestelt thuis. Vaak krijg ik te horen dat het niet kleiner is, ze weten niet of het nog te krijgen is(informeren daar ook niet naar) de bestelingslijst is nog niet vol kost dus exstra verzend kosten, en nog meer smoesjes.

Ik was wel van plan om ook de mogelijkheid te bieden om losse onderdelen van hoofdstellen en tuigen aan te bieden, maar kan geen leverancier vinden die het los wil aanleveren. (behalfe frontriemen en teugels) Compleet of anders niet.
Dus ben ik aan het kijken of ik iemand kan vinden die voor mij het opmaat, en ook losse onderdelen kan leveren. Misschien moet ik zelf iemand in dienst nemen die met leerbewerking uit de voeten kan en dekens kan maken. Misschien een eigen fabriekje beginnen of zo. Als ik modellen voor maten nodig heb, laat ik het weten.

Ik ben ook benieuwt naar kleur. Standaart blauw en groen of is er wel voorkeur voor andere kleuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:02

Qua dekens maakt het niet zo uit :n
Al is bruin ofzo ook wel erg mooi!