[WN] Dutchrider boomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirella75

Dutchrider boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 23:56

Iemand bekend met dit merk?
Volgens mij is het geheel nederlands, zelfs Vitalhorse verkoopt het.
Het ziet er uit als een Barefoot, maar dan goedkoper.
Ik ben dan ook geintresseerd in de western model.

http://www.dutchrider.nl/

DubbelFun

Re: Dutchrider boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:28

Ziet er uit als een kruising tussen de Nut/Rose van Barefoot en het oude/eerste model van BareFoot (die met die grote skirts).
Alleen de seatsaver ziet er niet zo massaal uit :)
Of het van Nederlands fabrikaat is betwijfel ik, zeker gezien de prijs gok ik eerder op India :D

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 10:49

Volgens mij zien deze er wel een stuk beter uit dan die Maya zadels.
Of zijn deze net zo slecht?
Ze zijn goedkoop, maar dat hoef toch niet altijd slecht te zijn?
Of sla ik nu de plank volledig mis! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:02

@mirella75 : nee het hoeft niet altijd slecht te zijn. Misschien tref je wel een zadel wat gemaakt/gesponsord wordt door een filantroop ;)
Klein rekensommetje: in een zadel zit echt wel minimmaal 10 uur werk. NL-arbeidsloon á 25 euro p/u is niet extreem hoog.
Dan hebben we het nog niet eens over de materialen die er in verwerkt zijn.

Wat mag je verwachten van een zadel van die prijs....hoelang wil je met een zadel doen....
Als je je eisen niet al te hoog hebt liggen en je wilt er een jaar mee doen heb je er misschien een leuk zadeltje aan.
Overigens zit ook hier een losse pommel in, dus past het zeker niet op alle paarden.
Vraag eens of ze losse pommels in diverse maten verkopen of dat ze dan doorverwijzen naar BareFoot :D

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:12

DubbelDun schreef:
Vraag eens of ze losse pommels in diverse maten verkopen of dat ze dan doorverwijzen naar BareFoot :D

Da's een goeie, dat ga ik een een keer vragen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:05

Ik heb vandaag op dit zadel een testrit gemaakt en even bekeken en bepoteld aan alle kanten. Ik was zeer verrast moet ik zeggen, in positieve zin. Het zat overigens heerlijk, ik heb er inmiddels voor mijzelf een besteld ( en als testzadel) en ik ga er eens even een tijd mee rijden om te kijken hoe het na een tijdje allemaal zit/voelt etc etc. De pommel is in meerdere maten leverbaar, en nee, dan wordt je niet naar barefoot doorverwezen *D

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 13:28

cornelie schreef:
Ik heb vandaag op dit zadel een testrit gemaakt en even bekeken en bepoteld aan alle kanten. Ik was zeer verrast moet ik zeggen, in positieve zin. Het zat overigens heerlijk, ik heb er inmiddels voor mijzelf een besteld ( en als testzadel) en ik ga er eens even een tijd mee rijden om te kijken hoe het na een tijdje allemaal zit/voelt etc etc. De pommel is in meerdere maten leverbaar, en nee, dan wordt je niet naar barefoot doorverwezen *D

Ik ben benieuwd! als het bevalt neem jij het zadel dan ook in je assortiment?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:46

ja, daarom heb ik het zelf ook getest.

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:45

Mocht het idd wat zijn dan heb je in de toekomst misschien al een klant voor dit zadel :D
Ik vind het best een mooi zadel om te zien en de prijs is gunstig.
Dus ik ben benieuwd!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:30

Wat is het grote verschil tussen dit zadel en de barefoot zadels?

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:54

Mandyke schreef:
Wat is het grote verschil tussen dit zadel en de barefoot zadels?

De prijs! ;) :D

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:34

Zo ziet het zadel er trouwens uit op mijn paard. Grote voordeel vind ik dat de beugelophanging wat verder naar achteren is dan bij Barefoot.
Op dit zadel zit trouwens een 18 inch zitting ( engelse maat)
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:52

Tja gezien de prijs kun je het dus beter via Ebay.de kopen
http://cgi.ebay.de/Baumloser-Westernsat ... 3efb64588d
Dat is ook de reden dat ik twijfel of het van NL-makelij is. Als ik kijk wat deze verkoper verder nog aan boomloos te koop aanbiedt dan herken ik toch aardig wat India-modellen ;)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:57

Nl makelij is het zeker niet :-). Het zadel op ebay heeft trouwens wel een andere beugelophanging. Bij de dutchrider zit er nog een dikke ruitvormige leder laag onder de beugelophanging, zodat de druk beter verdeeld wordt. Maar ik ben benieuwd, ik ga er de komende maanden mee rijden ( ook wat wedstrijden) en eens zien hoe het zadel (en mn paard :D ) zich houdt :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:35

Ik vind de zadels van Dutchrider er best okee uitzien inderdaad , en denk dat je er best een fijn zadeltje aan kunt hebben , zeker voor die prijs.

Maar het heeft NIETS met Barefoot te maken , laat dat even duidelijk zijn :)

Leveranciers die voor Barefoot produceren kunnen de vraag van Barefoot zelf nog niet eens aan , vandaar de soms langere levertijden ;) dus die hebben ook geen tijd / materiaal om voor anderen te gaan produceren. Het is dus geen "Barefoot" die zonder merkje de achterdeur verlaat ofzo , wat verkopers nog wel eens willen zeggen om zo makkelijker hun merkloze zadels te slijten. En al zou het wel uit een Barefoot-fabriek komen , dan is de vraag waarom het zadel dan niet gewoon naar Barefoot is gegaan , die heeft er immers altijd te weinig en is een hele grote klant....die bovendien ook contracten heeft dat er niks aan anderen geleverd mag worden...enige dat dan zou kunnen is dat een door Barefoot afgekeurd zadel zo toch nog verkocht wordt , en dat lijkt me juist anti-reclame voor iemand die beweert dat het "gewoon een Barefoot zonder merkje" is ;)

Ik zeg dit even omdat er hier nu ook weer een beetje de suggestie gewekt wordt dat het "net als een Barefoot" is , en daar echt mensen intuinen die vervolgens flink balen :)

Dit type zadels komt gewoon uit India / Pakistan / China , waar op zich niks mis mee is omdat vrijwel alle paardenspullen daar tegenwoordig vandaan komen :) Maar men is er daar nogal gek van om goed bekend staande merken na te maken (ook bij boomzadels) , natuurlijk een stuk goedkoper zodat er klanten weggesnoept kunnen worden , en natuurlijk vaak ook zoveel mogelijk qua uiterlijk lijkend op het zadel dat ze na willen maken. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer , zie de goedkoopste zadeltjes maar op Marktplaats :P

Deze van Dutchrider zien er helemaal niet slecht uit , het westernmodel is tenminste ook iets origineels dat niet 1 op 1 van een merk gekopieerd is , maar dit soort zadeltjes zie je ook veel op Ebay inderdaad. Er zijn allerlei mensen die een bestellinkje plaatsen bij zo'n fabriekje , voor dit soort zadels :)

Het is wel fijn om te zien dat ze toch steeds beter worden +:)+

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:00

Ik vind het zadel zeker niet verkeerd eruitzien, je kan duidelijk zien dat het geen barefoot is.
Ik vind hem er heel mooi uitzien vooral je hem nu op een paard ziet liggen.
Waarom heb je een achtersingel om? is dit nodig bij dit zadel?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:54

Nee, een achtersingel is handig als je koeien gaat vangen maar daar is dit zadel absoluut niet voor geschikt :D Toevallig werd het zo geleverd maar het is overbodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:28

Zit er wel een verbindingsriempje tussen de 2 singels ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:29

Ik vind die achtersingel toch wel netjes erbij , alleen de voorsingel dan wordt het geheel wel heel erg aan de voorkant naar beneden getrokken zeg maar.
Omdat er nog zoveel zadel "achter" de singel zit. Denk dat het wel voor een nettere ligging zorgt. Alleen je paard moet het wel okee vinden , je hebt natuurlijk zat van die trutmerries die geen singel rond hun buikje willen :P

Toch mooi meegenomen als dat er voor dat geld meteen bij zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:36

Met deze 'full' singelplek is een achtersingel idd handig om de achterkant omlaag te houden. En de singel hoeft niet strak, hij ligt gewoon 'aan'.
Maar dat tussenriempje is wel een vereiste om veilig met een achtersingel te kunnen rijden. Zonder loop je de kans dat de singel naar achteren glijdt en tegen de edele delen aan komt :D En dán heb je vaak écht een probleem :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:39

Ik vind eerlijk gezegd de foto van zadel op het paard tegenvallen. Lijkt alsof je er niet echt stabiel op kunt zitten. Niet als op een barefoot i.i.g. Te plat en glad.

Ik ben ook wel nieuwsgierig, want heb nu een barefoot (ouder westernmodel) en wil nog een zadel erbij voor wedstrijden enzo (bovendien gebruik ik mijn barefoot op twee paarden dus als we tegelijkertijd rijden gaat dat ook niet zo handig). En dan liever ook nog een boomloos zadel erbij, dus orienteer me momenteel ook op de boomloze westernmodellen... dit leek wel aardig, maar volgens mij gaat dit tegenvallen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:14

Zoals het op de foto nu lijkt, zou je met je hak al wel een flink eind richting de plek van de achtersingel gaan. Persoonlijk vind ik dat voor een (niet werkende, als in stilhangend) beenligging erg ver terug! Voor het drijven op de singel zou je dus je been echt naar voren moeten brengen? Of valt dit in het echt mee, Cornelie?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:16

ik vind hem mooi om te zien, maar de maat is zowieso voor mij en mijn pony te groot, is hij er ook kleiner? wat voor pad heb je er onder liggen?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:20

Het is een splinternieuw zadel, dus het is nog niet ingereden enzo. Ik ben ervan overtuigd dat de zitting e.d. zich nog zal gaan vormen. Het is nu nog een plank zo op het paard :-) De lengte van het zadel is overigens 65 cm, de grootste zitting zit er nu opo maar is ook in kleinere maten verkrijgbaar. Zodra de boel hier weer berijdbaar is zal ik even wat rijfoto's maken.
Overigens wordt er geen complete achtersingel bij geleverd, alleen aan beide kanten een off billet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:50

Hey, ik ben op zoek naar mensen die hun mening kunnen geven over het zadel in deze link:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Vind het een mooi zadel, maar is het ook een (in vergelijking tot de prijs) goed zadel?

(Ben gewoon op zoek naar een leuk westernzadeltje, boomloos, voor recreatief rijden.)