[WN] Dames reining zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Dames reining zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:38

Is hier iemand die op een dames reining zadel rijd? En dan bedoel ik dus een reining zadel met smallere zit.
Ben zelf intensief aan het rijden en heb savond's steeds pijn in mijn lies streek als ik van de bank op sta enz!! Ik zelf heb het idee dat een regulier reining zadel iets te breed is voor mij :o

Ik zou graag ervaringen horen. Bedankt vast.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:02

ja, ikke!
nouja geen reining zadel maar ik heb er altijd wel mee gereind

ik heb een roping allround circle A zadel met dameszit
heren zitten niet zo graag op mijn zadel omdat de voorkant wat meer omhoog komt :D
het zit echt geweldig en vele male beter als een gewoon westernzadel, vooral mijn nogal stevige bovenbenen :o passen prima op dit zadel
daardoor hangen mijn benen ook smaller af

het grappige is dat mijn zadel door iemand bestelt was, het uiteindelijk niet wilde hebben en ik het gelijk heerlijk vond zitten
anders had ik het zadel 16 jaar geleden nooit kunnen kopen want ik wist niet eens dat dat bestond

later bemerkte ik dat alle andere zadels zoveel minder zaten en uiteindelijk ook waarom

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:07

yep , ik rijd met een Bob's ladyreiner , zit zeer fijn maar ook zelfde verhaal als hierboven , de mannen rijden er niet graag mee.
Maar ik denk dat de breedte van het zitvlak van merk en model nogal verschilt , heb pas een nieuwe bob's all dunning cowhorse gekocht waar ik ook " het gevoel van thuiskomen " op had , terwijl ik dat op andere modellen van hen niet had.
Heb vroeger een westwood met gel zitting gehad ( één van de eerste modellen ) en vond ik ook een zeer fijn zadel met een niet te brede zit.

Alwiene

Re: Dames reining zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:11

Dit bestaat zeker alleen in de duurdere zadels he? En heb je trailzadels ook in lady uitvoering? Ben me aan het orienteren voor een westernzadel maar kom met engelse zadels ook al snel in de knoop met de te brede zit, dus ik vrees ervoor :=

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:19

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:20

Westernzadels met een dameszit zijn er bij diverse merken en gebruiksrichtingen. Mijn Ortho-Flex had het dik 10 jaar geleden al.

Vergis je niet in de dikte van een seat. Eem dikke vulling kan op korte ritjes lekker aanvoelen, maar voor de langere ritten gaat het wel degelijk opspelen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:20

Wat bedoel je met dat laatste DD? Als je een gelzitting hebt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:28

Als je een te brede zitting hebt dan kun je dat met een zacht gevulde seat maskeren, maar hij blijft nog steeds te breed.
Vooral op langere ritten gaat het dan toch zeer doen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:33

Oja, oké dan snap ik je ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 12:11

DWSS schreef:
yep , ik rijd met een Bob's ladyreiner , zit zeer fijn maar ook zelfde verhaal als hierboven , de mannen rijden er niet graag mee.
Maar ik denk dat de breedte van het zitvlak van merk en model nogal verschilt , heb pas een nieuwe bob's all dunning cowhorse gekocht waar ik ook " het gevoel van thuiskomen " op had , terwijl ik dat op andere modellen van hen niet had.
Heb vroeger een westwood met gel zitting gehad ( één van de eerste modellen ) en vond ik ook een zeer fijn zadel met een niet te brede zit.
Rij nu zelf op een Bob's Avila die ik sinds een maand heb en ben dus bang dat idd de seat wat te breed is voor mij! En net wat DD zegt heeft dit zadel ook een soft seat en dat zit natuurlijk verder geweldig maar de breedte maakt dat ik dus last krijg na het rijden. Niet tijdens het rijden. Ben erg benieuwd naar die lady reiner van Bob's

Nisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:59

Ook ik heb een Bob's ladyreiner en moet zeggen, HEERLIJK!! Maar wanneer je een maatje meer hebt, kom je er niet mee weg. Hij is vrij smal, maar ik heb absoluut niet het gevoel opgesloten te zitten. Ook ik had last van een te `breed` zadel. Inderdaad in mijn liezen, nu zeker niet meer. Of mannen er in kunnen, weet ik niet, ik ga ervan uit van niet omdat ze over het algemeen bredere heupen hebben... Wel moest ik even een paar dagen wennen aan het zadel. En dan met name mijn rug, je zit toch heel anders met je rug, rechter meer naar achter. Hoorde ook van de verkoper vh zadel dat meer mensen dat hadden, eenmaal gewend wil ik niet anders meer.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:28

Voor de ladies:

Bob's Duane Latimer, heeft een iets hogere cantle dus het kan zijn dat dat een belemmering is bij een sliding stop.
Bob's Fappani, echt een geweldig zadel voor dames.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:28

Ik heb laatst op een ( ik dacht) Westwood ladies reiner gereden en dat zat echt grandioos!!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:01

Ben vandaag naar Arthur geweest en heb een Bob's lady reiner aangeschaft! De seat loopt een heel stuk smaller naar voren toe en dat verschil merk je echt als je erop zit. Hij is ook een stukje lichter van gewicht dan mn vorige zadel dus dat is ook mooi meegenomen want als ik mn merrie op/af zadelde viel ik bijna om met zadel en al! :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:14

Doe maar duur :D hahaha
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ik heb..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 12:51

:o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:12

Super Rapido!
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik al eerder op een lady's seat gezeten heb, en die ook te breed was. Een Stock zadel bleek beter bij mij en mijn pony te passen, en die hebben we gisteren dan ook (tweedehands) binnen gekregen. Hij lijkt goed te passen en mijn eerste ritje zat ie goddelijk. Dus het lijkt erop dat ik ook geslaagd ben :D