Ik ben op zoek naar een pad die opgevuld kan worden (aan 1 kant). Zippo heeft ongelijke schouders waardoor het zadel aan de ene kant super ligt maar aan de andere kant niet helemaal goed aansluit. Ik heb al een pad geprobeerd met luchtkamers maar dat was geen succes. Wat voor andere soorten/merken pads zijn er allemaal?
Van Mattes bestaan pads met pockets die je zelf op 3 verschillende plekken kunt opvullen aan beide zijdes. Dus voor, midden of achter opvullen. Voor info kan je Hipponet.be mailen. Nette service.
Buiten Mattes heb je nog wel meer pads die dat kunnen. Mattes is goed maar erg duur. Heel toevallig zag ik er bij Horseman Outfitter nog 3 liggen, die heeft nu uitverkoop. Verder lagen daar ook 'engelse'' onderleggers die je op kunt vullen op 3 plaatsen. Die zou je tussen pad en zadel kunnen leggen.
Of een simpele pad met neopreen/vilt vulling met een klitteband sluiting aan de achterkant. Voor een paar tientjes te koop en die kun je bijvullen zoveel je wilt. Een duurdere oplossing is een pad die al in vakken verdeeld is maar dan ligt het ook wel wat aan het probleem natuurlijk
Als je vragen hebt over Mattes dan stuur je maar een pb. Ze kosten wel wat, maar het is een super oplossing, makkelijk onderhoud (gewoon in de wasmachine) en een echt topproduct van 100% echt schaap.
CZpaint_av