Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
vagolijntje schreef:ik heb zelf zeer goede ervaringen met de myler bitten level 2 dubbel gebroken.
Het bit klapt niet dubbel om de tong en door de lichte boog komt ook het gehemelte niet onder druk te staan.
Ik heb meerdere jonge paarden op dit gezien van groen tot B/L of hoger liepen ze er stuk voor stuk zeer goed op. Mijn eigen jonge ruin ben ik nu aan n bit aan t wennen en dit pakt hij door de myler super op, het bit ligt stil en knijpt niet.
Paardje_13 schreef:misschien een ongebroken watertrens, of een dubbelgebroken d/bustrens ?? enkelgebroken zou ik bij een jong paard niet doen denk ik.
Jeanine84 schreef:Paardje_13 schreef:misschien een ongebroken watertrens, of een dubbelgebroken d/bustrens ?? enkelgebroken zou ik bij een jong paard niet doen denk ik.
Waarom niet? Die van mij deed niks anders steigeren, achterover laten vallen, bokken op een dubbelgebroken bit, paard voelt zich een heel stuk fijner met een enkel gebroken bit! (paard is 3.5)
Dus het is per paard verschillend, kwestie van uit proberen! Ligt je zadel verder wel goed?

Splash_ schreef:vagolijntje schreef:ik heb zelf zeer goede ervaringen met de myler bitten level 2 dubbel gebroken.
Het bit klapt niet dubbel om de tong en door de lichte boog komt ook het gehemelte niet onder druk te staan.
Ik heb meerdere jonge paarden op dit gezien van groen tot B/L of hoger liepen ze er stuk voor stuk zeer goed op. Mijn eigen jonge ruin ben ik nu aan n bit aan t wennen en dit pakt hij door de myler super op, het bit ligt stil en knijpt niet.
Jup, idem hier! Myler comfort snaffle met wide barrel.