Puber paard en zadel..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Debbylover

Puber paard en zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 20:12

hallo,

Ik heb een Quarter Horse van 4 en omdat ze bijna geen schoft heeft heb ik voor het dressuur rijden een boomloos zadel voor haar, maar ze begint nu lekkere puber buien te krijgen en dat zit niet zo fijn op een boomloos zadel :o
dus ik zoek naar een Engels zadel, omdat dat veel steviger ligt, weten jullie een type zadel of merk die zadels voor paarden met weinig schoft heeft??

Tamara, :D

Debbylover

Re: Puber paard en zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:49

Weet niemand iets ??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:50

Waarom haal je er geen zadelmaker bij?
Een zadel hoort wel wat beter te passen dan alleen bij de schoft goed liggen.

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:52

x_Marr schreef:

dat weet ik, maar schoft is bij haar een van de belangrijkste plekken dat het moet passen en heb er al een zadelmaker bijgehaald maar die had niks...

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:53

de zadelmaker laten komen, en je laten adviseren! er is niet een specifiek zadel dat op álle paarden met weinig schoft goed ligt!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:53

Debbylover schreef:
x_Marr schreef:

dat weet ik, maar schoft is bij haar een van de belangrijkste plekken dat het moet passen en heb er al een zadelmaker bijgehaald maar die had niks...

Heeft hij dan niet gezegd wat ze nodig had? Wat een goed zadel zou kunnen zijn voor haar? :=

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:54

Debbylover schreef:
x_Marr schreef:

lekkere zadelmaker heb je dan, je zou op z'n minst zeggen dat hij een tip voor je heeft, of een adresje ;)

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:55

dat weet ik, maar schoft is bij haar een van de belangrijkste plekken dat het moet passen en heb er al een zadelmaker bijgehaald maar die had niks...[/quote]

Heeft hij dan niet gezegd wat ze nodig had? Wat een goed zadel zou kunnen zijn voor haar? :=[/quote]

Hij had niks, hij heeft een stuk of 20 zadels erop gehad en hij heeft de maten berekend en als hij iets had zou hij bellen , dus ja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:56

Hmm een zadelmaker die alleen uit eigen zaak wil verkopen zou ik niet snel weer nemen :n

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:57

x_Marr schreef:
Hmm een zadelmaker die alleen uit eigen zaak wil verkopen zou ik niet snel weer nemen :n

Want heb nog steeds niks gehoord, dit was voor de zomervakantie. weten jullie misschien een goede zadelmaker in de buurt van apeldoorn? :D

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:57

dus daar ga je op wachten? misschien is het een idee om meerdere zadelmakers te bellen en langs te laten komen. er zit er vast een bij! en zelf een zadel van marktplaats oid vissen zou ik je echt afraden, want je wilt natuurlijk wel zeker weten dat het goed ligt ;)

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:59

Elinee schreef:
dus daar ga je op wachten? misschien is het een idee om meerdere zadelmakers te bellen en langs te laten komen. er zit er vast een bij! en zelf een zadel van marktplaats oid vissen zou ik je echt afraden, want je wilt natuurlijk wel zeker weten dat het goed ligt ;)

ik ga zowiezo geen zadel van marktplaats halen, vragen om problemen! ga idd bellen naar andere zadelmakers., maar dankjewel voor de reactie's!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:41

Kijk naar een zadelmaker die niet alleen van een type (engelse) boom uitgaat. En zoek meer richting type zadel/boomvorm wat in land van herkomst op dit ras gebruikt wordt.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:50

Debbylover schreef:
x_Marr schreef:

Want heb nog steeds niks gehoord, dit was voor de zomervakantie. weten jullie misschien een goede zadelmaker in de buurt van apeldoorn? :D

Heb je Vrielink in A'doorn al eens geprobeerd? Zij passen ook zadels en anders Simons in Heeten?
Heb daar een 2ehands Kade gekocht maar die was zo kapot (boom in 1000 stukjes :( ), maar hij heeft ook veel Kieffers etc.
Ik heb nu een Wintec dressuur voor mn paardje.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:57

misschien kijken naar massimo zadels.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:38

Hollander in klarenbeek heeft een groot assortiment aan zadels, zowel nieuw als gebruikt,

Hij kan bij je langs komen met een aantal zadels en indien nodig, aanpassingen verrichten aan het zadel,
ik heb er goede ervaringen mee.