Freejump stijbeugels -> ervaringen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Freejump stijbeugels -> ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:00

Heyy,,
Ik zoek ervaringen met de stijgbeugel van Freejump
Model Soft'up.
Ik vind ze erg leuk maar zijn ze wel zo veilig ? Bewegen ze mee ?
De info die op de site staat voldoet niet aan mijn eisen
Afbeelding

http://en.freejumpsystem.com/freejumpst ... -up-5.html

Dit is de info die op de site staat.
SOFT'UP is a single branch riding stirrup which combines comfort, safety and simplicity. Its flexible outside ABS branch guarantees release of the rider from the stirrup in the event of a fall. The nonskid wide elastomer floor removable, the ABS shell, the high resistance spring steel monobranch guarantee the best riding conditions. The SOFT'UP is available in various colours.

( vertaling moet k nog opzoeken !! )

Dus ervaringen gezocht met deze stijgbeugel !!

x

Dani

Re: Freejump stijbeugels -> ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:17

SOFT'UP is een stijgbeugel die comfort, veiligheid, en eenvoud combineert. De flexibele ABS 'branch' garandeert dat de ruiter(voet) vrijkomt bij een val. De stroeve, brede onderkant is verwijderbaar, en de ABS binnenkant en stalen zijkant zijn topkwaliteit. De SOFT'UP komt in verschillende kleuren.

Dit is -ongeveer- de vertaling. Het letterlijke woord voor 'branch' ontschiet me even, maar ik geloof dat ze het hebben over die 'uitsteeksels' aan beide zijkanten van de beugel, zeg maar.

Wat ik hieruit haal is dat-ie wél veilig is, maar níet echt meebeweegt; hij heeft wel een iets schokdempende werking, maar het is geen flexibel voetbed.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:43

Goed ,, maar als ie niet meebeweegt hoe kan je dan gegarandeerd met je voet uit de beugel glijden bij val ??

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:00

Ik denk omdat die zijkant naar beneden kan klappen? Op de foto lijkt 't of de linkerzijkant scharniert aan de onderkant; als je valt en je voet blijft hangen, dan gaat dat ding naar beneden en kom je dus los. Denk ik.

(ik bedoelde dat het voetbed niet meebeweegt in je beweging met rijden.)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 12:47

Oh okee,, dus niet zoals bij sprengers ?
Die veren wel mee ,,
Vind het geweldige beugeltjes

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:11

Nee het blauwe gedeelte als er druk op komt gaat naar buiten dus dan schiet je voet er tussen door;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:26

Er zit niet voor niets het woord "Soft" in de naam: dat is vanwege de op deze foto blauwe zijkant die flexibel is en weg buigt als je voet daar achter blijft hangen terwijl je valt :)

Royal45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:42

Ik heb deze beugels. Super fijne beugels!
En idd de bovenkant van het blauwe gedeelte is flexibel!

Wat ik zo fijn vindt aan deze beugels is dat ze een zeer stroeve en brede onderkant hebben. Hierdoor heb ik veel steun en stabiliteit. (heb ook niet de sterkste enkels meer..)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:10

Ik heb deze beugels ook en ben een enorm lastige klant ;) Ik ben er enorm tevreden mee! Ik heb meer steun in deze beugels dan andere en schiet er minder uit. Zoals hierboven vermeld zijn ze inderdaad wat flexibel zodat je voet ertussen uit kan als je vast komt te zitten. :)

Royal45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:32

Hey wie hier heeft de zwarte Freejump beugel en wil deze ruilen tegen de blauw/zwart???

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:36

Ik ga misschien even een heel belangrijk nadeel benoemen, want ik hoop niet dat je namelijk lange teugels hebt. Mocht je die wel hebben, kijk heel erg uit met deze beugels in een springparcours. Heb bij een lesklant meegemaakt, dat tijdens het parcours de lus van de teugels om dat blauwe deel heen is gekomen, door de opening, en dan heb je dus echt een groot probleem als dat net voor de sprong gebeurt.

Verder zijn het superfijne beugels. Goede grip, niet te breed en het blauwe gedeelte is stevig, maar flexibel. Er klapt dus niks open, buigt alleen mee en blijft gewoon zitten waar het zit.

Ze zijn niet verend, maar voor dat verende effect kun je GPG adapters eraan hangen. Snap zelf niet dat mensen veel vering fijn vinden, maar dat is een kwestie van smaak en gevoel.