Zadel voor kleine, tengere tuiger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LindsyImmie

Zadel voor kleine, tengere tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 17:40

Hallo allemaal!

De eigenaaresse van Ushi is op het moment 7 maanden in het buitenland. Vlak voordat zij vertrok hadden wij het erover om op zoek te gaan naar een nieuw zadel. De kamer van het huidige zadel is namelijk te smal geworden (laat ik nog even checken, maar ben er eigenlijk wel 90% zeker van).

Nu ben ik me dus een beetje aan het orienteren wat er zoal op de markt is voor een paardje zoals dit.

Voor mijn eigen paard heb ik een zadel op maat laten maken, maar dit is te duur voor de eigenaaresse van Ushi. Ze wilt wel, maar haar budget gaat gewoon niet boven de 800 euro. Tot moet het mogelijk zijn om voor/onder de 800 euro een goed passend zadel te vinden. Het zal dan wellicht geen jaaaren mee gaan, maar als het de komende 3 jaar goed bruikbaar is, dan is dat prima.

Wie heeft er ervaring met een smalle, tengere tuiger en hoge schoft?!

En wat vinden jullie van boomloos bij dit model?
Ik denk zelf dat boomloos niet goed zal zitten, aangezien ze een behoorlijk hoge schoft heeft, maar heb er geen ervaring mee.

Hoor graag jullie tips!

Zie hierbij een foto van Ushi (helaas geen foto waar je de rug goed ziet). Ze is nu breder geworden, maar het zal nooit een flinke tuiger worden!
Hebben jullie een beetje een impressie van mevrouw :)

Afbeelding

Alvast hartelijk dank voor alle tips en info!

Ushi says hi! ;)

mistid

Re: Zadel voor kleine, tengere tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:51

Boomloos lijkt me niet fijn op een tuiger :D .
Een springzadel lijkt mij het fijnst, die zijn er over het algemeen vrij veel te vinden met een teruggesneden kamer. Ik heb een hele fijne SP die ik op alle smalletjes met een hoge schoft kan leggen, heb er mee op een tuiger gereden.
Tegenwoordig bestaat SP niet meer, maar is dit Pioneer geworden. Ik weet daar geen prijzen van, maar die zijn volgens mij niet belachelijk duur

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:52

hi hi

nou ik heb vandaaag de zadelmaker gehad want was voor mijn draver e ook niet zo makkelijk om een zadel te vinden
hij nam er echt heel rustig de tijd voor ging even voelen en meten en kwam daarna met een aantal modelen die we gingen passen . kon daarna dan zelf besluiten welke ik het beste vond en die goed zat.
Bij dit zadel moesten de kussens voor nog een beetje bij gevuld en dat heeft hij ook terplekke gedaan .
hij is in totaal bijna twee uur geweest en ben zeer tevreden
vanmiddag al een buitenrit gemaakt en zadel bevalt me prima.
Hij heeft trouwens nieuw en gebruikt leer en wintec

dus zou er gewoon een zadelmaker bij laten komen

groetjes nanny

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 17:58

@ Mistid, thanks. Zelf ben ik meer voorstander dan van een dressuurzadel, aangezien die de schouder meer vrijlaat. Het is overigens wel een tuiger die zeeeer gek is op springen! :) Die kom je ook niet altijd tegen, haha. Maar wel goede tip, thanks!

@ Nannyrana, uiteraard laat ik een zadelmaker komen. Maar niet elke zadelmaker heeft een brede range merken. Of de merken passen niet goed bij het type paard. Daar ben ik dus naar op zoek. Dank voor jouw reactie.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:03

Wat is de afstamming dan :) ?
Ik heb al meerdere Patijns gezien die het goed doen in de springsport :D

Er zijn ook fijne Rossner dressuurzadels die tuigers en smalletjes met hoge schoft ook wel vaak goed liggen, die zitten ook in die prijsklasse :) .

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 18:05

Die weten we helaas niet... het paspoort is aangevraagd door de vorige eigenaaresse (zus van Naomi), maar die wist het niet. We weten alleen dat ze ong. 7 jaar oud is (we dachten 8, maar de paardentandarts was er laatst en die kwam op 7...)

O indeed, dat is inderdaad meer haar prijsklasse. Perfect, good to know!

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:08

nou vond dat de zadelmaker een heleboel merken had en dat hij ook in elke prijsklassen wat te bieden had. ik moet zeggen heb hem ook van tevoren gebelt want had geen zin dat hij voor niks komt woon namelijk op texel en daar is het allemaal toch al wat lastiger aan je spulen komen.

je zou even op de site kunnen kijken en anders even bellen hij vertelde mij dat hij door heel nederland reist kwam geloof ik uit de buurt van arnhem.

het adres is http://www.horsetotaal.nl

veel sterkte ermee groetjes nanny

nymfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:52

Ik heb een halve tuiger, ik heb een tweedehands kiefferzadel.
Dit zadel zit zo goed dat die als ik aan het rijden ben vergeet te siselen, het zadel op dezelfde plek blijft liggen.