De eigenaaresse van Ushi is op het moment 7 maanden in het buitenland. Vlak voordat zij vertrok hadden wij het erover om op zoek te gaan naar een nieuw zadel. De kamer van het huidige zadel is namelijk te smal geworden (laat ik nog even checken, maar ben er eigenlijk wel 90% zeker van).
Nu ben ik me dus een beetje aan het orienteren wat er zoal op de markt is voor een paardje zoals dit.
Voor mijn eigen paard heb ik een zadel op maat laten maken, maar dit is te duur voor de eigenaaresse van Ushi. Ze wilt wel, maar haar budget gaat gewoon niet boven de 800 euro. Tot moet het mogelijk zijn om voor/onder de 800 euro een goed passend zadel te vinden. Het zal dan wellicht geen jaaaren mee gaan, maar als het de komende 3 jaar goed bruikbaar is, dan is dat prima.
Wie heeft er ervaring met een smalle, tengere tuiger en hoge schoft?!
En wat vinden jullie van boomloos bij dit model?
Ik denk zelf dat boomloos niet goed zal zitten, aangezien ze een behoorlijk hoge schoft heeft, maar heb er geen ervaring mee.
Hoor graag jullie tips!
Zie hierbij een foto van Ushi (helaas geen foto waar je de rug goed ziet). Ze is nu breder geworden, maar het zal nooit een flinke tuiger worden!
Hebben jullie een beetje een impressie van mevrouw

Alvast hartelijk dank voor alle tips en info!
Ushi says hi!
.